De Citroën Ami heeft in zijn standaardvorm al heel wat harten veroverd — ongeacht of die over een B-rijbewijs beschikken. Deze Ami Buggy Concept wil daar ook nog eens de harten van de meer avontuurlijk ingestelden aan toevoegen.
We schrijven 2016 wanneer Citroën een nieuw segment uitvindt: dat van de elektrische vrijetijdsauto. Toen bracht de constructeur namelijk de e-Méhari op de markt, een miniatuurterreinwagentje op stroom dat in de verste verte niet dagelijks inzetbaar was want het ding had dak noch vensters. De e-Méhari was dan ook geen lang leven beschoren: met zijn afscheid in 2019 kwam ook aan het nieuwe segment een einde. Tot nu, want dit is de My Ami Buggy Concept en wij smeken Citroën alvast om het ding in productie te nemen.
Inclusief heuptasje
Dat zouden ze eigenlijk relatief eenvoudig kunnen doen middels een doe-het-zelfpakket, want de Ami Buggy houdt het op cosmetische aanpassingen. Zo mag het autootje genieten van stoere bullbars en koplampbeschermers, staat er een enorme LED-schijnwerper op zijn dakje en worden zijn schattige wieltjes voor de gelegenheid voorzien van terreinbandjes. De deuren zijn dan weer vervangen door ergonomisch compleet onverantwoorde tassenrekjes waar je waarschijnlijk nog het beste gewoon overheen kunt stappen.
Binnenin vertoont de Ami Buggy Concept echter ook een aantal aanpassingen die we stiekem graag op reguliere Ami’s zouden zien. Zo is het anders vrijwel onbestaande schuim van de zeteltjes verdubbeld in dikte om, aldus Citroën, “Advanced Comfort” te bieden — of toch iéts van comfort. Daarnaast is er ook een luidspreker voor je muziek aanwezig, net als een reeks op maat gemaakte opbergunits. Het magnetische heuptasje aan het stuur laten we dan weer liever achterwege; dat zijn we anno 2021 wel al ontgroeid.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 6 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 6 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 23 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden