
Persoonlijk dacht ik dat Volkswagen weinig toekomstmuziek zag in een nieuwe generatie Phaeton, maar niets blijkt minder waar.
Cijfers hebben we uiteraard niet. Maar een rapport bevestigd dat de nieuwe Phaeton een stuk groter zal worden en daarmee nog meer dan voordien als limo zal worden gepositioneerd. Inzake technologie zal er veel aandacht geschonken worden aan de body die volledig uit aluminium zou worden vervaardigd. Onder de kap zou de gekende W12 allicht naar de prullenmand doorverwezen worden, in plaats daarvan komen kleinere motoren en allicht ook een plug-in hybride variant.
Volgens geruchten die vorig jaar de ronde deden, ging Volkswagen met een eerste concept klaar staan op het autosalon van Detroit, maar daarvoor was Volkswagen duidelijk nog niet klaar. Een productievariant lijkt dus nog erg ver weg. Hoewel. De huidige generatie gaat al van 2002 mee en kreeg in 2007 en 2010 dan wel een update, echt modern is de Phaeton allerminst.
Recente reacties
Vijf competente plug-inhybrides voor minder dan 40.000 euro
Wew, die meerprijzen... Kan je toch wel heeeel wat aantal keren voor gaan tanken, eer je er...
Door FLP 16 uur geleden
Vijf competente plug-inhybrides voor minder dan 40.000 euro
Ik maak graag vergelijkingen. Hieronder de basis prijs van het model t.o.v. de hybride variant die...
Door John 1 dag geleden
Rijtest: Mazda CX-5 facelift (2022)
Tja, rij nu negen jaar cx5. Nooit problemen. Heb pas geleden de nieuwe Tucson en Sportage getest....
Door Harry zijlstra 1 dag geleden
Rijtest: Lexus IS 300h (2017)
Beste Michel, ik heb 1 van de eerste exemplaren, juli 2013. Rijd na 274.000 km nog steeds als nieuw...
Door Paul van Ham 2 dagen geleden