
Volgens Britse media zal de volgende generatie BMW 7 Reeks zoveel kilootjes verliezen dat hij genoeg zal hebben aan een viercilinder diesel. Daarnaast staat er ook een M-versie op de planning.
Dankzij het gloednieuwe 35up-platform dat gebruik maak van overvloedig aluminium, magnesium en CFRP (carbon fiber-reinforced plastic) weet de volgende generatie 7 Reeks tot 200 kilogram te verliezen. De 740i zou dan op zo'n 1.650 kilogram komen.
Viercilinder
Door het crashdieet kan BMW daarenboven ook een 2-liter viercilinder diesel onder de kap plaatsen (725d?). Daarnaast blijft er de beschikking tussen een hoop zescilinders met Twin- en TripleTurbo, een 4-liter V8 en 6-liter V12.
Aan de top is er ook sprake van een M750i/ M7. Die krijgt de M6's 4.4 V8 met meer dan 600 pk. Voor de groene rakkers komt er ook een plug-in hybride. Volgend jaar kunnen we de 7 Reeks verwachten.
Recente reacties
Dacia lacht met zetelverwarmingabonnement, geeft gratis warmwaterkruiken weg
toen destijds renault als eerste(en enige?)met batterijhuur afkwam voor zijn ev,waren de reactie's...
Door andre123 2 dagen geleden
Circuittest: Alpine A110 R (2023)
De grote vraag nu is hoe de Alpine zich gedraagt tegenover de concurrentie, en zeker Porsche Cayman...
Door Waxweazel 3 dagen geleden
Betaalbaar bestaat: dit kost de nieuwe MG HS met verbrandingsmotor (2023)
Post mag verwijderd worden.
Door Mathieu 4 dagen geleden
Tesla Model 3 en Model Y tot 12.000 euro goedkoper
TUURLIJK IS HIJ NIET DE ENIGE(is te merken aan de prijs) maar hij is wel het gezicht van tesla,...
Door andre123 4 dagen geleden