Volgens Britse media zal de volgende generatie BMW 7 Reeks zoveel kilootjes verliezen dat hij genoeg zal hebben aan een viercilinder diesel. Daarnaast staat er ook een M-versie op de planning.
Dankzij het gloednieuwe 35up-platform dat gebruik maak van overvloedig aluminium, magnesium en CFRP (carbon fiber-reinforced plastic) weet de volgende generatie 7 Reeks tot 200 kilogram te verliezen. De 740i zou dan op zo'n 1.650 kilogram komen.
Viercilinder
Door het crashdieet kan BMW daarenboven ook een 2-liter viercilinder diesel onder de kap plaatsen (725d?). Daarnaast blijft er de beschikking tussen een hoop zescilinders met Twin- en TripleTurbo, een 4-liter V8 en 6-liter V12.
Aan de top is er ook sprake van een M750i/ M7. Die krijgt de M6's 4.4 V8 met meer dan 600 pk. Voor de groene rakkers komt er ook een plug-in hybride. Volgend jaar kunnen we de 7 Reeks verwachten.
Recente reacties
De EV-Gids is hier: gratis, online magazine vol info en tips over elektrisch rijden
Dankjewel!
Door JL 50 min geleden
België krijgt nieuwe Wegcode: dit verandert er in 2025
Ik ben soms voetganger soms fieser soms autobrstuurder. Ik heb ondervonden dat de fietser denken...
Door Zipora 15 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een ev als firmawagen, en eentje prive aangekocht, zou ik dan twee laadpalen moeten...
Door Adriaan 20 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Bij de opstart van de digitale meters in Vlaanderen werd al rekening gehouden met eenvoudige...
Door Pieter 23 uur geleden