Voor de basisversie van de Audi R8 zouden de ingenieurs uit Ingolstadt beroep doen op zusterbedrijf Porsche. Geen dikke V8 in de basis-R8, wel een V6.
De V6 uit de Porsche Panamera moet breed verspreid worden binnen het VAG-gamma. Met een 2,9 liter cilinderinhoud voldoet die exact aan de voorwaarden die Audi voor de basis-R8 wil. In de Panamera 4S levert het blok 440 pk en 550 Nm, cijfers die Audi mooi onderin het gamma kan inpassen.
Audi gebruikte nog geen V6-motor in de R8, maar gezien de trend van downsizing konden we verwachten dat die motor er wel zou aankomen. In het vorige model leverde de R8 4.2 V8 een basisvermogen van 430 pk, waarden die nu overtroffen worden door de kleinere Porsche-motor.
Naar verwachting zou de 2.9 V6 motor later ook haar opwachting maken in de Audi RS4, RS5 en RS Q5. Opvallend is dan wel dat de Audi S4 met een grotere cilinderinhoud meer vermogen levert.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 3 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 18 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden