En nee, het wordt ook geen zescilinder. Dat kan maar één ding betekenen...
Als de volgende generatie van de Mercedes-AMG C 63 eraan komt, zo ergens tegen 2022, dan zal die niet langer een V8 onder de motorkap huisvesten. In plaats daarvan krijgt hij een hybride viercilinder. Dat schrijft het Britse Autocar.
De volgende C 63 zou de eerste van een reeks nieuwe AMG’s worden die dezelfde 2.0 viercilinder in het vooronder krijgt als de huidige Mercedes-AMG A 45 en CLA 45. In de C 63 krijgt hij hybride ondersteuning in de vorm van EQ Boost, net als in de CLS 53. Een kleine elektromotor dus, in combinatie met een 48-voltcircuit.
Evenveel pk's
Volgens de geruchten zou de C63 met viercilinder evenveel pk’s uitbraken als de huidige C 63 S (510 pk dus), maar meer koppel krijgen. De batterij zou wel een iets grotere capaciteit krijgen dan die van de CLS 53, terwijl de C 63 efficiënter energie moet kunnen recupereren. De kleinere motor betekent ook minder gewicht op de vooras en een lager zwaartepunt.
Wie hoopt uit te kunnen wijken naar de zescilinder in de Mercedes-AMG C 43 is eraan voor de moeite. Ook die zou namelijk dezelfde M139-viercilinder krijgen, in combinatie met een iets minder krachtige elektromotor dan de volgende C 63.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 17 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden