Mazda wil zich hoger positioneren

mazda cx-5

Mazda wil van "budget" naar "up-market" gaan, dat is de nieuwe doelstelling van de Japanners.

Die nieuwe doelstelling werd aangekondigd door Takashi Yamanouchi zelf, de CEO van Mazda. Hij verdedigt zijn uitspraak door te stellen dat ze als budgetmerk geen kans meer maken gezien de vele spelers en enorm competitieve markt. En je kan hem moeilijk ongelijk geven, want ondanks de prima wagens en knappe technologie blijft Mazda in de schaduw van de grotere merken.

Premium wil vaak zeggen dat het ook duurder wordt, maar zo ziet Mazda het niet meteen. Het gaat vooral om een betere band met de klant en het creëren van een sterker merk. Geen auto's verkopen op basis van salonacties, maar auto's verkopen omdat het een Mazda is.

Mazda hoopt tegen 2016 zo'n 400.000 wagens te verkopen in Amerika, dat zou een stijging zijn van 43 procent. Wereldwijd verkocht Mazda 1.3 miljoen wagens, in welke mate ze dat aantal willen optrekken werd er niet bij verteld.

Reacties: 1 reactie

Laatst gepubliceerd

Reacties (1)

Plaats een reactie
Mesoerrie 11:23
afbeelding van Mesoerrie

Hmja kan hun doelstelling wel begrijpen, al zal het alleszins niet van de ene dag op de andere gaan. Een concurrent voor de "Duitse 3" geloof ik niet in (al is Mazda ongetwijfeld wel de meest betrouwbare), maar eerder een concurrent voor Volvo en VW.
Zal alleszins een groot marketingcircus op gang getrokken moeten worden. Met dat Kodo design zitten ze nu wel goed imo, misschien alleen nog hier en daar een laagje zacht kunststof over de plastic interieurdelen gooien, anders maken ze bij de Europese autojournalisten geen schijn van kans.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws