Die nieuwe doelstelling werd aangekondigd door Takashi Yamanouchi zelf, de CEO van Mazda. Hij verdedigt zijn uitspraak door te stellen dat ze als budgetmerk geen kans meer maken gezien de vele spelers en enorm competitieve markt. En je kan hem moeilijk ongelijk geven, want ondanks de prima wagens en knappe technologie blijft Mazda in de schaduw van de grotere merken.
Premium wil vaak zeggen dat het ook duurder wordt, maar zo ziet Mazda het niet meteen. Het gaat vooral om een betere band met de klant en het creëren van een sterker merk. Geen auto's verkopen op basis van salonacties, maar auto's verkopen omdat het een Mazda is.
Mazda hoopt tegen 2016 zo'n 400.000 wagens te verkopen in Amerika, dat zou een stijging zijn van 43 procent. Wereldwijd verkocht Mazda 1.3 miljoen wagens, in welke mate ze dat aantal willen optrekken werd er niet bij verteld.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen