Mag het wat meer zijn? Mercedes-Benz C63 AMG Edition 507

Mercedes-Benz C63 AMG Edition 507

Mercedes voelde duidelijk nog plaats tussen de bandenrokende C63 AMG en de bandenvernielende C63 AMG Black Series. Ze brengen naar Genève dan ook een C63 AMG Edition 507 mee vol gestouwd met techniek uit de SLS.

De laatste zwanenzang van de C63 AMG met 6.2 liter grote V8 is ingezet. Om dit te vieren lanceert Mercedes de "507 Edition". Het getal staat niet voor het aantal geproduceerde wagens, maar wel voor het aantal pk's dat ze uit de dieptes van de motorbaaihel halen.

Zo kan de V8, dankzij een lichtere krukas en cilinderzuigers van de SLS AMG, 507pk op de achterwielen loslaten. Hiermee doet de "507 Edition" een sprintje van 0 naar 100 in 4,2 seconden (Sedan/ coupé) of in 4,3 seconden (Estate). De topsnelheid is vastgelegd - op naar onze voeling het nieuwe Duitse gentleman's agreement - 280km/u.

Mercedes-Benz C63 AMG Edition 507

Achter de 19" AMG velgen zitten 360mm remschijven met vooraan 6 zuigers en achteraan 4 zuigers. De bandenmaat meet 235/35 vooraan, 255/35 achteraan.

Uiterlijk zien we een geventileerde aluminium motorkap die zo van de Black series is geschroefd en donkere koplampen. Verder is de plaatselijke schilder ook aan het werk gegaan met zwart. Zo vinden we hoogglans zwarte buitenspiegels, spoiler en grille en een striping aan de zijkant van de wagen.

Mercedes-Benz C63 AMG Edition 507

Binnenin wordt er gestrooid met "Edition 507" badges, alcantara en leder.

In juni kan je de Mercedes-Benz C63 AMG Edition 507 bestellen bij je plaatselijke dealer. Al ben je dan van Mercedes HQ verplicht een rijtraining bij de AMG Driving Academy te volgen. Kwestie van niet bij de eerste bocht achterstevoren te staan.

Mercedes-Benz C63 AMG Edition 507

Hiermee sluit Mercedes voor een stuk het hoofdstuk af van atmosferische V8 motoren bij het Duitse trio. BMW Stapt bij de volgende generatie M3 waarschijnlijk over naar een zes-in-lijn met twintig turbo's en Mercedes gaat - volgens geruchten - voor een 4.0l V8 turbo in de volgende C AMG. Enkel Audi zit nog eventjes vast aan de atmosferische V8 met de vorig jaar gelanceerde RS4.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws