Met een vermogen van 85 kW en een verbruik van 12,7 kWh/100 km staat de e-Golf vanaf nu in de Belgische catalogus. Daarmee heeft Volkswagen de concurrent voor de Nissan LEAF en Ford Focus Electric nu helemaal in stelling gebracht.
Natuurlijk gaan ze er bij Volkswagen niet van uit de de e-Golf van bij het begin hoge toppen zal scheren. Hij is eerder bedoeld als imagobooster en mag ook de technologische evolutie van de Duitsers aan de klanten laten zien. Die klanten moeten daar dus 35.900 euro voor over hebben, minder dan wat je voor de elektrische Focus betaalt, die kost 39.990 euro. Een LEAF duikt met 2.990 euro wel een pak onder de prijs van de Duitsers.
hou uw krik...
Opties zijn er in de vorm van metaal- of parelmoerkleur en lederen interieurbekleding. Verder kan je ook opteren voor allerlei rijhulpsystemen, zoals Lane Assist of Park Assist. Laadkabels Mode 2 (10A) en Mode 3 Typ2 (16A) kosten 139 euro (voor beide samen), een oplaadcontact Combo 2 (EU) kost er 581 euro. Ohja, voor een krik en wagengereedschap in de wagen betaal je 18 euro extra.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 12 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden