Leon Cupra krijgt Sub8-variant: voor de Nürburgringracer

seat-leon-cupra-sub8-2014_01

Nu de jongens van Renault met de Mégane R.S. 275 Trophy-R het ultieme Nürburgringpakket in handen hebben, kunnen de Spanjaarden bij Seat niet achterblijven. De Leon Cupra Sub8 krijgt zowel visuele als technische updates.

Het moet een zure paella zijn geweest voor Seat. Hoog en laag schreeuwen dat ze met 7:58:44 het ringrecord in handen hadden voor voorwielaangedreven wagens om dan niet veel later overklast te worden door Renault. Die deden met de Mégane R.S. 275 Trophy-R namelijk een rondje ring in 7:54:36. Al zorgt al dat secondenzeuren voor lekkere productiemodellen. Deze Sub8 is er daar ééntje van.

Terug de snelste zijn

Als basis wordt de Leon Cupra genomen met 280 pk en 350 Nm aan koppel. Die wordt visueel aangepast met nieuwe zijskirts, knaloranje (of zwarte) 19-duims velgen en kuipstoeltjes met Alcantara. Daarnaast kan je kiezen voor het Black-Line of White-Line pakket. Daardoor worden je spiegels, Cupra-badges en grille in de respectievelijke kleurtjes gespoten.

seat-leon-cupra-sub8-2014_01

De grote veranderingen zitten echter in het remmen/ banden-departement. De velgen herbergen stevigere Brembo-remmen en zijn - optioneel - omhuld door Michelin Pilot Sport Cup 2-banden.

seat-leon-cupra-sub8-2014_01

Ons zou het alleszins niet verbazen moest er binnen enkele weken een persbericht op het bureau liggen waarin staat de de Leon Cupra Sub8 weer net iets sneller is rond de Nürburgring dan de heetste Mégane R.S. van het moment.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws