Audi schuift hybride A6 opzij

impressie_audi_a6_hybrid

In 2012 namen we de Audi A6 Hybrid nog mee voor een kort rondje doorheen Kopenhagen. Bij de faceliftpresentatie wordt er echter nergens nog melding gemaakt van die hybridevariant. Zijn ze hem vergeten?

Tijdens die test met die A6 viel het op dat de hybride structuur van de wagen voor een extra gewicht zorgt dat het effect van de elektromotor wat teniet leek te doen. Nu Audi tegenwoordig zuinigere versies van hun bekende motoren in het gamma zet, werd het aanbieden van een hybride versie overbodig.

In theorie verstookt de herwerkte 1.8 TFSI zelfs minder dan de A6 Hybrid met 2.0 TFSI motor, terwijl het vermogen van de achttienhonderd met 190 pk niets is om je over te schamen. Waar de A6 Hybrid in theorie gemiddeld 6,2 l/100 km verbruikt, doet de 1.8 TFSI het met 5,7 l/100 km. Over de cijfers van de 2.0 TFSI hebben we voorlopig nog geen info. Merci et au revoir dus voor de A6 Hybrid, op dit moment zijn er nog geen plannen om deze versie te vervangen, al heeft Audi met de A3 e-Tron wel een alternatieve aandrijving die we later wel in de A6 zullen terugzien.

impressie_audi_a6_hybrid
Auteur: Auteur: Sven
Reacties: 3 reacties

Tags

Laatst gepubliceerd

Reacties (3)

Plaats een reactie
lauw 13:52
afbeelding van lauw

Ik ben blij dat ze beseffen dat die hybrides dikke zever zijn. Een trucje voor zij die de financiële systemen druk belasten, nog drukker te belasten. Rijd je verantwoord met zo'n A6 2.0 ultra dan klok je af een zo'n 5 liter diesel / 100 km. Met zo'n hybride is dat steevast 7 liter benzine. Waar zit het voordeel dan nog? vervuilende batterijen? Veel hogere kans om technische mankementen ? Verwacht er ook geen 400.000 km mee af te leggen zoals een 2.0TDI zonder veel probleem afhaspelt, enz....

Alexis T 23:25
afbeelding van Alexis T

Hybrides zijn geen zever. De grote zever is dat de heren in Duitsland (en elders ook) nog niet begrepen dat wanneer je een auto overbodig groot, overbodig overladen met prullaria maakt (enkel voor een handvol happy fews en wannabies) dat het niet zal lukken om een deftig resultaat te behalen. Het is pure fysica, hoe zwaarder hoe meer moeder aarde eraan trekt dus en hoe meer energie er nodig is om deze aan de trekkracht van moeder aarde te onttrekken. Maak aub eindelijk eens no nonsens voertuigen die zo licht mogelijk zijn met een zo efficiënt mogelijke aandrijving. En als dit vandaag nog hybride moet zijn dan zij het zo. Morgen is er hopelijk wat beters dat nog minder of niet afhankelijk is van "het zwart goud" dat slechts een handvol zakken schandalig vult. Premium? Voor mij betekend dit "ik ben een een status geile egoïst die geen zeik geeft om mijn kinderen en diens kinderen". Zolang zulke maar kunnen pronken met Premium en luxe dan is er geen enkele aandrijving die tegemoet kan komen om zuinig die masse in beweging te zetten en houden. Natuurlijk liggen die happy fews er niet wakker van of hun gender extensions nu 5 of 20 liter erdoor jaagt....

Techno Patat 23:39
afbeelding van Techno Patat

Ik lig er inderdaad niet wakker van. Wat jij vergeet is dat hybride misschien wel kan helpen met het verbruik, maar dat de hele auto z'n co2 afdruk die hij nalaat op de planeet tig malen groter wordt! Dus lekker kortzichtig een 'simpele auto' met hybride heb jij liever eentje zonder Hybride die een half literke meer verbruikt? Hah, ik kruip wel weer in m'n gender extender (eigenlijk wel een coole naam als je het eens luidop uitspreekt :D!), die overigens niet 'premium' is, en bol vrolijk verder :-)! Als jij hetzelfde doet gaan we elk ons gelukkig leven leven en wie weet koop jij bij mij ooit nog eens een taartje zonder te weten dat ik die vervelende patat ben :P!

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws