In 2012 namen we de Audi A6 Hybrid nog mee voor een kort rondje doorheen Kopenhagen. Bij de faceliftpresentatie wordt er echter nergens nog melding gemaakt van die hybridevariant. Zijn ze hem vergeten?
Tijdens die test met die A6 viel het op dat de hybride structuur van de wagen voor een extra gewicht zorgt dat het effect van de elektromotor wat teniet leek te doen. Nu Audi tegenwoordig zuinigere versies van hun bekende motoren in het gamma zet, werd het aanbieden van een hybride versie overbodig.
In theorie verstookt de herwerkte 1.8 TFSI zelfs minder dan de A6 Hybrid met 2.0 TFSI motor, terwijl het vermogen van de achttienhonderd met 190 pk niets is om je over te schamen. Waar de A6 Hybrid in theorie gemiddeld 6,2 l/100 km verbruikt, doet de 1.8 TFSI het met 5,7 l/100 km. Over de cijfers van de 2.0 TFSI hebben we voorlopig nog geen info. Merci et au revoir dus voor de A6 Hybrid, op dit moment zijn er nog geen plannen om deze versie te vervangen, al heeft Audi met de A3 e-Tron wel een alternatieve aandrijving die we later wel in de A6 zullen terugzien.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 2 dagen geleden