Officieel: Ford C-Max & Grand C-Max facelift

ford_c-max-facelift_1

Op twee dagen tijd steekt Ford bijna haar ganse MPV-gamma in het nieuw. Na de nieuwe S-Max krijgt de C-Max nu een facelift.

De nieuwe C-Max volgt de lijnen die bij de facelift van de Focus werden uitgezet. Uiterlijk wordt dat dus een nieuw gezicht, met hertekend radiatorrooster en dito bumper, gecombineerd met nieuwe koplampen.

't zit vanbinnen

Maar binnenin vinden de grotere wijzigingen plaats. Ford gomde net als bij de Focus het knoppenbos op de middenconsole uit en gaf een nieuw 8 inch kleurenaanraakscherm in de plaats. Ford vond zelf een plekje voor een drankenhouder voor bekers tot 0,4 l inhoud. De C-Max is er nog altijd als vijfzitter, de Grand C-Max heeft nog steeds zeven zitplaatsen en twee zijdelingse schuifdeuren.

ford_c-max-facelift

Ook technologisch zet de C-Max een stap vooruit. Zo krijgt hij een nieuwe handsfree kofferklep in optie en biedt het automatisch parkeersysteem een mogelijkheid tot haaks parkeren. Ook een Active City Stop behoort tot de mogelijkheden en vermijdt botsingen, het werkt tot een snelheid van 50 km/u.

ford_c-max-facelift

Voor de motoren kiest Ford een setje 1.5'ers. Het gaat om de 1.5 EcoBoost benzinemotor met een vermogen van 150 of 182 pk, ter vervanging van de eerder EcoBoost-motoren met 1.6 liter longinhoud. Ook de diesels zijn 1.5'jes, die bieden 95 of 125 pk, de verhogende trap van wat je in de B-Max kan vinden dus. Een nieuwe ECOnetic versie beperkt de CO2-uitstoot volgens Ford tot 99 g/km. Verder zijn er ook nog twee vermogensversies van de awardwinnende 1.0 EcoBoost, en een aangepaste 2.0 TDCI-dieselmotor.

ford_c-max-facelift

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws