
Op twee dagen tijd steekt Ford bijna haar ganse MPV-gamma in het nieuw. Na de nieuwe S-Max krijgt de C-Max nu een facelift.
De nieuwe C-Max volgt de lijnen die bij de facelift van de Focus werden uitgezet. Uiterlijk wordt dat dus een nieuw gezicht, met hertekend radiatorrooster en dito bumper, gecombineerd met nieuwe koplampen.
't zit vanbinnen
Maar binnenin vinden de grotere wijzigingen plaats. Ford gomde net als bij de Focus het knoppenbos op de middenconsole uit en gaf een nieuw 8 inch kleurenaanraakscherm in de plaats. Ford vond zelf een plekje voor een drankenhouder voor bekers tot 0,4 l inhoud. De C-Max is er nog altijd als vijfzitter, de Grand C-Max heeft nog steeds zeven zitplaatsen en twee zijdelingse schuifdeuren.

Ook technologisch zet de C-Max een stap vooruit. Zo krijgt hij een nieuwe handsfree kofferklep in optie en biedt het automatisch parkeersysteem een mogelijkheid tot haaks parkeren. Ook een Active City Stop behoort tot de mogelijkheden en vermijdt botsingen, het werkt tot een snelheid van 50 km/u.

Voor de motoren kiest Ford een setje 1.5'ers. Het gaat om de 1.5 EcoBoost benzinemotor met een vermogen van 150 of 182 pk, ter vervanging van de eerder EcoBoost-motoren met 1.6 liter longinhoud. Ook de diesels zijn 1.5'jes, die bieden 95 of 125 pk, de verhogende trap van wat je in de B-Max kan vinden dus. Een nieuwe ECOnetic versie beperkt de CO2-uitstoot volgens Ford tot 99 g/km. Verder zijn er ook nog twee vermogensversies van de awardwinnende 1.0 EcoBoost, en een aangepaste 2.0 TDCI-dieselmotor.

Recente reacties
Vergroening op z’n best: Audi experimenteert met planten voor je autointerieur
En dan moet je op het werk uitleggen waarom er een bloempot chirurgisch verwijderd is van tussen uw...
Door Adriaan 4 uur geleden
Vraag: liever trajectcontroles of flitspalen?
Zelf in Duitsland is die logica zoek. Vroeger klopte dat misschien, maar de laatste jaren heeft er...
Door Adriaan 10 uur geleden
Subaru BRZ dan toch verkrijgbaar in Europa, maar niet bij ons (2023)
nog niet officieel bekend maar er zullen 10 BRZs beschikbaar zijn voor de Belgische markt,...
Door Tom 11 uur geleden
Vraag: liever trajectcontroles of flitspalen?
Dit. Het lijkt de logica zelve, maar helaas is dat niet in het geval in de meeste Europese landen...
Door FLP 12 uur geleden