McLaren 570S: de kleinste is officieel

mclaren-570s_3

Bij McLaren zijn ze in hoog tempo bezig met het gamma uit te breiden. Terwijl we tot een paar jaar terug enkel de F1 konden beschrijven, hebben ze sinds de heropleving een vijftal modellen in het aanbod, waarvan deze 570S de instapper wordt.

"Instapper" neem je best nog met een korrel zout, want met zijn specs heeft hij nog altijd voldoende in huis om de Porsche 911 Turbo het vuur aan de schenen te leggen. Achterin zit een 3.8 V8 bi-turbo met 570 pk en 600 Nm, gekoppeld aan een zeventraps SSG automatische versnellingsbak. Dat is iets minder dan het vermogen van de 625C maar McLaren ziet deze 570S als de topper van hun Sport Series, terwijl de 625C en 650S deel uitmaken van de Super Series.

McLaren geeft voor deze 570S een 0-100 tijd van 3,2 seconden op, in 9,5 seconden zit je van 0 aan 200 km/u. Topsnelheid bedraagt volgens McLaren 328 km/u. Je verstookt verder 11,3 l/100 km en stoot 258 g/km CO2 uit.

Het koolstofvezel MonoCell II-chassis van de McLaren 570S weegt slechts 80 kg, het totale gewicht van de kleine McLaren bedraagt 1.313 kg. Een Porsche Turbo draagt 1.580 kg met zich mee.

mclaren-570s

Standaard is deze 570S voorzien van carbon-keramische remmen en onderscheidt zich van zijn grotere broers door middel van een verticaal geplaatste achterruit en ellipsvormige achterlichten.

mclaren-570s

Op de autoshow in New York beleeft deze McLaren 570S zijn debuut, dichterbij kan je hem halfweg april zien op de AutoRAI in Amsterdam.

Laatst gepubliceerd

Reacties (2)

Plaats een reactie
Wim 09:08
afbeelding van Wim

Dat weegt echt heel weinig :) Ben er nu niet heel super wild van, maar ze gaan wel de goede kant op.

Stealth 12:25
afbeelding van Stealth

Het is dus een instapper geworden à la Ferrari en Lamborghini. Geen concurrent voor een 911, zelfs een Turbo heeft imo een ander doelpubliek van dagelijkse gebruikers. Vind het design ook weinig verrassend en veel lijkend op een 650 vooraan en een P1 achteraan. Familietrekken zullen we het dan maar noemen zeker.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws