
In een poging om het MPV-segment wat op te frissen, stelt Chrysler op de NAIAS in Detroit deze Pacifica voor als opvolger van de Chrysler Town & Country, een model dat bij ons bekend stond als de Chrysler Voyager en ook als Lancia werd gecommercialiseerd.
Een heel nieuw design, dat aanleunt bij dat van de Chrysler 200, dat is hoe deze Pacifica is opgevat. Tegelijk stuurde Chrysler hem op dieet, want met quasi ongewijzigde afmetingen haalde Chrysler toch 136 kilogram van het totaalgewicht, dat nu op 1.964 kg komt te liggen, nog altijd niet de lichtste van de reeks dus.
Daar staat tegenover dat de Pacifica een stevige 5.663 liter kan laden, 3.978 liter met de achterste zitrij rechtopstaand. Chrysler zorgde er ook voor dat de wagen gebruik kan maken van hun Stow ‘N Go systeem voor het wegklappen van de zetels.

De minivan kan in de USA rekenen op een V6 met 287 pk, gekoppeld aan een negentraps automaat. Een versie met 248 pk wordt gekoppeld aan een elektromotor en 16 kWh sterke accu in de Pacifica Hybrid. Die laatste rijdt 48 kilometer ver met enkel de elektrische aandrijving.

De Chrysler Pacifica staat tegen de lente bij de Amerikaanse dealer, in het najaar volgt de hybridevariant. Bij ons wordt Chrysler niet meer nieuw verkocht.


Recente reacties
Video: moeten we winterbanden inruilen voor vierseizoensbanden?
Met de opwarming van het klimaat, worden winterbanden toch overbodig :-p Conclusie: zorg altijd...
Door John 1 uur geleden
Video: moeten we winterbanden inruilen voor vierseizoensbanden?
Ik heb al 35000 km met de MICHELIN CROSSCLIMATE op onze Touran en die gaan zeker nog 15000 km mee...
Door homanito 5 uur geleden
Rij-impressie + video: Opel Corsa 1.2 Turbo (2019)
Zonder twijfel zal de faceliftvariant veel van die problemen wegvagen. Maar geloof ons; in de basis...
Door Yvesw 6 uur geleden
Video: moeten we winterbanden inruilen voor vierseizoensbanden?
De vraag is, hoe veel sneller verslijten de 4-seizoensbanden? Dat is de hele reden van het wisselen...
Door Stan Valckenaers 8 uur geleden