Ford heeft bekend gemaakt vanaf volgend jaar de Europese variant van de EcoSport in elkaar te schroeven in de Craiova-fabriek in Roemenië. Die verplaatsing van assemblage zal gepaard gaan met een opgefriste versie van de compacte SUV.
Ford gaf de EcoSport een visum vanuit Brazilië om potten te breken in Europa. Een gok, want Europeanen zijn rotverwende klanten als het aankomt op kwaliteit en afwerking. Toch wist Ford vorig jaar 39.846 exemplaren te slijten in EU, een verdriedubbeling sinds zijn lancering in 2014 op ons continent. Er zit dus toekomst in de EcoSport en die toekomst zal vanaf herfst 2017 in elkaar geschroefd worden in Roemenië.
Op dit moment wordt daar in de Craiova-fabriek namelijk de B-Max in elkaar geschroefd (naast de productie van de 1-liter EcoBoost). De verkoop daarvan zit echter in dalende lijn, waardoor er nog serieus wat productiecapaciteit onbenut wordt gelaten. Dat 'gat' zal dus volgend jaar opgevuld worden door de EU-spec EcoSport die op dit moment van de band rolt in India.
Een verplaatsing waarbij de kleine SUV ook visuele en technische tweaks zal krijgen. Waardoor de EcoSport sinds zijn lancering in België net zoals een iPhone bijna elk jaar op punt wordt gesteld. Echt klagen kan je daar niet om, toch?
Recente reacties
Opinie - Neen, de elektrische auto is niet ten dode opgeschreven (ook niet na de Vlaamse EV premie)
We leven al in die toekomst hoor, ze zijn daar nu volop mee bezig. De verwachting is dat die dingen...
Door this 1 dag geleden
Zo banaal ziet nieuwe Audi A5 Avant zonder opties er uit
Lijkt wel een Hyundai
Door Peter 1 dag geleden
Opinie - Neen, de elektrische auto is niet ten dode opgeschreven (ook niet na de Vlaamse EV premie)
Gelukkig zal er in de toekomst eveneens uitgebreid onderzoek gedaan worden naar synthetische...
Door Luc VH 1 dag geleden
Zo banaal ziet nieuwe Audi A5 Avant zonder opties er uit
Audi had al eerder dit jaar aangekondigd een high end en exclusief merk te worden voor de rijders...
Door Benny Dormaels 1 dag geleden