Autonieuws: Officieel

Officieel: Nissan GT-R Facelift is sneller, comfortabeler en frisser (2016)

Na tien jaar in productie is Nissans monster voor de openbare weg toe aan zijn tweede facelift. Het resultaat moet zich uiten in meer comfort binnenin én nog straffere prestaties voor de GT-R. Of wat had je verwacht van de ingenieurs van Nissan?

Tijdens onze laatste test met een GT-R (enkele maanden terug) konden we ons ook niet van de indruk ontdoen dat hij het wat moeilijk krijgt om z'n leeftijd te verbergen. Ook al is het mechanisch nog steeds een sportwagenvernederaar. Met deze facelift hoopt Nissan de ouderdom wat te verbergen, zowel binnen als buiten.

Uiterlijk toont zich dat door nieuw bumperwerk rondom die ook nog eens zorgen voor een lagere weerstandscoëfficiënt. Echt groot zijn de visuele veranderingen evenwel niet. Tot je de deur open trekt, want het gehele dashboard werd naar de prullenbak verwezen en van de grond af opnieuw ontworpen. Daardoor is niet enkel het design minder hoekig, dankzij de implementatie van een 8-duims aanraakscherm werd het aantal knopjes zowat met de helft verminderd. Japans technisch detail van de dag: de flippers voor de automaat hangen vanaf de facelift vast aan het stuur (en draaien dus mee) en niet meer aan de stuurkolom.

Image
 nissan-gt-r-facelift-2016

570 pk

De 3.8-liter V6 werd door een aangepaste turbodruk en ontstekingstiming opgepompt van 550 pk naar 570 pk. Klinkt miniem, maar de update zou er voor moeten zorgen dat de GT-R vooral bij tussenacceleraties sneller wordt. Dankzij nieuwe titanium einddempers moet 'ie daarbij beter dan ooit klinken als je pijlsnel de bochten in duikt.

Image
 nissan-gt-r-facelift-2016

Eenmaal de autostrade op moeten verbeterde geluiddempende materialen het comfort naar boven brengen. Vanaf de zomer is de GT-R beschikbaar.

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen