Op het autosalon van Peking laat Audi de topversie van het TT-gamma zien. Tot nu toe was de TTS de strafste, maar hij wordt nu overklast door de TT RS. Die laatste krijgt nog altijd de 2.5 vijfcilinder onder de kap.
Sommige dingen lijken nooit te veranderen, zoals de gouwe ouwe 2.5 van Audi die een plekje vindt onder de kap van hun RS-modellen. In deze variant krijgt de turbogeblazen vijfcilinder 400 pk en 480 Nm toegewezen. Alstublieft.
Uiteraard gooit Audi het Quattro vierwielaandrijfsysteem onder de wagen, hij krijgt ook een zeventraps automaat. Daarmee jaag je hem in 3,7 seconden van 0 naar 100 km/u. ter vergelijking: de McLaren die we net voor het weekend testten deed dat in 3,2 seconden, slechts een halve seconde sneller dus. De TT RS Roadster legt de 0-100 af in 3,9 seconden.
Audi legt de TT RS ietsje dichter bij de grond dan de gewone TT en zegt dat deze RS ook lichter is geworden dan de vorige generatie. Audi zorgt voor een visuele onderscheiding door een dikke kofferspoiler te monteren. Ook vooraan zie je direct dat het om een RS gaat aan de giga luchthappers in de aangepaste voorbumper. Audi reserveert verder ook een apart setje 19 of 20 duims velgen voor deze RS, net als de Nardo Grey of Catalunya Red carrosseriekleuren.
De TT RS zie je dit najaar bij je dealer, zowel in Coupé- als Roadster-vorm. De eerste kost in Duitsland 66.400 euro, de tweede 69.200 euro.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen