Hoewel Lexus in onze contreien vooral gelinkt wordt aan hybrides, zwiert het merk in China die hybride-aandrijving van de LS 500h, waardoor je achterblijft met de LS 350, een atmosferische luxesloep.
Ongeveer elke limousine doet het tegenwoordig met turbogeladen motoren. Logisch ook, want veel gewicht en een atmosferische motor resulteren vaak in een hoog verbruik en CO2-uitstoot. Daarom ook dat Lexus de LS onder de 500-noemer aanbiedt met een 3.5-liter biturbo V6 of als 500h met een zescilinder en elektrohulp. Voor de Chinese markt zwiert Lexus desgewenst die hybride-aandrijving buiten van de 500h. Waardoor je over blijft met een 322 pk (380 Nm) sterke atmosferische V6 in de LS 350.
Wij prefereren toch de twee turbo's op de V6 (in de LS 500) waardoor je de beschikking krijgt over 421 pk en 600 Nm. Als je dan toch met een vlaggenschip op pad moet. Het lijkt trouwens onwaarschijnlijk dat Lexus de 350 zal commercialiseren op de Europese markt.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 10 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden