Vanaf heden hoort Opel niet meer bij GM maar wel bij de PSA groep die nu met een klap 17 procent van het marktaandeel in Europa in handen heeft.
Onder de vleugels van GM was het voor Opel en het nevenmerk met het draakje (Vauxhall) al sinds 1998 geleden dat het bedrijf nog operationele winst wist te boeken en dit zou PSA graag zien veranderen naar 2 procent winst tegen 2020. In 2018 komt er een nieuwe Opel Combo en in 2019 hoogstwaarschijnlijk een nieuwe Corsa die de winst mede mogelijk moeten maken. Om een winstgevend plan in elkaar te knutselen krijgt Michael Lohscheller, nieuwe bigchief van Opel, en zijn mensen juist geteld 100 dagen.
Natuurlijk gaan die nieuwe modellen niet alleen voor de winst zorgen. Het voordeel aan een grote groep is dat je overal wat onderdelen kan gaan lenen en samen ontwikkelen om zo de kosten te drukken, kijk maar even over de grens naar die andere grote groep uit Duitsland. Dit betekent niet dat Opel Franse allures krijgt, volgens PSA blijft Opel een echte Duits met dan natuurlijk wat Franse kaas er overheen. Je weet wel: een Opel Corsa met een vleugje Peugeot 208 in.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 16 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden