
Dat weten ze nu nog, toen we in Mechelen de oprit naar de E19 namen en de kleppen van het uitlaatsysteem van onze SVR-testwagen volledig openzetten. Die SVR krijgt nu nog wat extra bij de facelift van de RR Sport.
Belangrijker nieuws dan die SVR-update is de plug-in hybride versie die volgens Land Rovers nieuwe naamgeving P400e zal gaan heten. Maar toch, de SVR krijgt er nog eens 25 pk bij, bovenop de toch al dikke 550 pk. De 680 Nm stijgen naar 700 Nm, net als in de XJR.
Maar goed, terug naar die plug-in hybride. Die wordt opgebouwd uit een 2.0 viercilinder met 300 pk en een elektromotor van 116 pk. Gecombineerd kom je bij 404 pk en 640 Nm. De topsnelheid is bereikt bij 220 km/u, een 0-100 sprintje moet je kunnen doen in 6,3 seconden. Volledig elektrisch rij je 51 kilometer ver met je 13,1 kWh grote batterijpack in de koffer. Gecombineerd verbruikt zo'n Range Rover Sport P400e 2,32 l/100 km.

Land Rover maakt van de gelegenheid gebruik om het Range Rover Sport gezicht wat op te frissen. Zo krijgt hij nieuwe LED-koplampen en een nieuwe grille, waarachter de laadaansluiting schuilt bij de P400e. Ook bumpers werden bijgetekend.

Binnenin is er een nieuw Touch Pro Duo infotainmentsysteem met twee 10 inch metende schermen zoals in de Velar.
Recente reacties
Rij-impressie: Maserati Ghibli Hybrid (2021)
blijf dit een heerlijk ding vinden...Jammer dat er toch nog altijd zo veel voor de Duitsers blijven...
Door Yannick 21 uur geleden
Start-stopsysteem nefast voor levendsuur motor?
Danny, probeer jij maar eens een auto te kopen waar die rommel niet opzit. Bochtverlichting... bij...
Door Willy Beyers 1 dag geleden
Leasemarkt verwacht omschakeling van diesel naar benzine
Bij inruil wagen krijg je ook meer terug dan bij een benzinewagen , zeker met een lage km-stand.....
Door Jeff 2 dagen geleden
Rijtest: Mercedes-AMG GLA 45 S (2021)
oké hier ben ik echt wel fan van... dit in AMG is ook zoooveel beter/leuker dan de zoveelste A45...
Door Yannick 2 dagen geleden