Waar Mercedes is, loert een AMG-derivaat niet ver om de hoek. En nu de G-Klasse na 28 jaar een opvolger heeft moet die ook extra peper onder de kap krijgen. Al zorgt vooral het gewichtsverlies voor spannendere prestaties.
Laten we meteen met de deur in huis vallen; 13.2 liter per honderd kilometer verstookt de nieuwe generatie Mercedes-AMG G 63 nog steeds... volgens het normverbruik. Waardoor je deze G nog steeds niet moeten kopen als je een greintje ecobewustheid in je aderen hebt lopen. Verder blijft het gekende receptuur staan; neem een zeecontainer, steek er een knoert van een turbogeladen 4-liter V8 in met 585 pk en laat het geheel in 4,5 tellen naar de honderd sprinten. Het leven kan simpel zijn, toch?
Het zal je daarbij niet verbazen dat de AMG-variant de nieuwigheden van de reguliere G mee krijgt. Gegroeide dimensies, radicaal nieuw dashboard en verbeterde offroadcapaciteiten, ook voor deze sportieveling. Over sportingrepen gesproken, ten opzichte van zijn voorganger legt de nieuwe G 63 maar liefst 174 kilogram minder in de weegschaal. Of het daardoor een pluimgewicht wordt? We laten de 2.5 ton voor zich spreken. Topsnelheid van deze joekel? 240 km/u. Waardoor de AMG-container de Duitse 250 per uur niet kan halen. Enfin, door de elektronica natuurlijk.
Alvast eentje voor een specifiek cliënteel, deze G 63.
Kunnen jullie dit smaken?
Recente reacties
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 23 uur geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Oef!! Eindelijk goed nieuws! Model begint te beteren qua aërodynamica en esthetiek en geen full...
Door Emmy Moens 1 dag geleden
Vraag: durf jij nog een dieselwagen kopen?
Idd makker. Toch 1 iemand die het systeem doorheeft. Lees de regering.
Door Jurgen 2 dagen geleden