![fiat 500x facelift 2018 01 fiat-500x-facelift-2018_01](https://autofans.be/sites/default/files/styles/artikel_intro/public/media/2018/Fiat/anderefotos/fiat-500x-facelift-2018_01.jpg?itok=UUrfPD1e)
Eén van de meest geslaagde nevenproducten van de 500 moet wel de 500X zijn, dat merken ze bij Fiat ook in de verkoop. Het crossoverbroertje van het bolletje mag nu aan de facelift. Met een frisse look en broodnodige technische updates kan 'ie weer een paar jaartjes de urban jungle bekampen.
Met de 500X schoot Fiat enkele jaren recht in de roos, want de guitige looks van de 500 pasten blijkbaar op een stoere crossover. Na vier jaar op de markt is het echter tijd voor een opfriskuur. Te meer omdat de 500 al in 2015 een facelift - sorry, "nieuwe generatie" - kreeg. De 500X mag nu eindelijk een deel van diens techniek overnemen. Alsook enkele designdetails.
![fiat-500x-facelift-2018 fiat-500x-facelift-2018](/sites/default/files/styles/artikel_body/public/media/2018/Fiat/anderefotos/fiat-500x-facelift-2018_02.jpg?itok=HxL8jL6j)
Kijk maar eens naar de led-achterlichten. Die krijgen voortaan centraal een plaatje in carrosseriekleur. De koplampen vooraan, die krijgen een ander signatuur en kunnen optioneel worden uitgerust met led-spielerij. Herwerkte bumpers - stoerder voor de reguliere modellen, ruiger voor de offroadmodellen - maken het plaatje af. Nieuwe kleuren en velgen? Hoogstwaarschijnlijk. De update geeft de crossover een best fris voorkomen.
3-pitter
Binnenin zetten de updates zich subtiel verder. Denk aan een nieuwe instrumentencluster met digitaal schermpje en een opgefrist infotainmentsysteem. Maximaal 7-duims groot is dat en jawel, Apple Carplay en Android Auto tekenen present. Of wat dacht je? Een rijstrookassistent en verkeersbordherkenner zorgen dan weer voor een verbeterde veiligheidsuitrusting.
![fiat-500x-facelift-2018 fiat-500x-facelift-2018](/sites/default/files/styles/artikel_body/public/media/2018/Fiat/anderefotos/fiat-500x-facelift-2018_04.jpg?itok=bFFs5d54)
Voorin is de grote nieuwigheid een 1-liter driecilinder benzine met 120 pk (190 Nm). Daarnaast zet Fiat internationaal nog een rits motoren in. Tot en met 2-liter diesels. Welke motoren we juist in België zullen krijgen wordt momenteel beslist. Al is het niet uitgesloten dat Fiat het houdt bij die driecilinder en een 120 pk (320 Nm) en 95 pk (200 Nm) sterke 1.3 viercilinder turbodiesel.
![fiat-500x-facelift-2018 fiat-500x-facelift-2018](/sites/default/files/styles/artikel_body/public/media/2018/Fiat/anderefotos/fiat-500x-facelift-2018_03.jpg?itok=jTBjZMex)
Recente reacties
Opinie - Neen, de elektrische auto is niet ten dode opgeschreven (ook niet na de Vlaamse EV premie)
We leven al in die toekomst hoor, ze zijn daar nu volop mee bezig. De verwachting is dat die dingen...
Door this 18 uur geleden
Zo banaal ziet nieuwe Audi A5 Avant zonder opties er uit
Lijkt wel een Hyundai
Door Peter 21 uur geleden
Opinie - Neen, de elektrische auto is niet ten dode opgeschreven (ook niet na de Vlaamse EV premie)
Gelukkig zal er in de toekomst eveneens uitgebreid onderzoek gedaan worden naar synthetische...
Door Luc VH 22 uur geleden
Zo banaal ziet nieuwe Audi A5 Avant zonder opties er uit
Audi had al eerder dit jaar aangekondigd een high end en exclusief merk te worden voor de rijders...
Door Benny Dormaels 1 dag geleden