Officieel: Ook Opel Corsa-E aan de prijs

opel-corsa-2019-leaked-image_1

Opel speelt het slim, op marketingvlak. Want na de Corsa-e en de motoren voor de gewone Corsa, zijn ze nu weer terug op je netvlies met de prijs voor de Corsa-e, in België dan wel.

Waren ze met de Grandland X Hybrid4 de zustermerken in de PSA-groep te snel af, dan moeten ze voor de Corsa-e tot vandaag wachten met het vrijgeven van de prijs. En dat terwijl de prijs van de Peugeot e-208 al een tijdje bekend is.

Voor een Corsa-e betaal je 30.495 euro. Of toch, als je hem volledig basis neemt. Want Opel lanceert tegelijk ook een beter uitgeruste First Edition, met een prijskaartje va 32.995 euro. Het eerste Belgische exemplaar is intussen al besproken, bij een bedrijf uit het Waalse Herve rijdt er binnenkort eentje rond.

Een elektrische Corsa heeft een batterij van 50 kWh en raakt daarmee 330 kilometer ver volgens de WLTP-cyclus. Je kan kiezen tussen een normale rijmodus, Eco of Sport, al durven we niet beweren dat je in die laatste de eerder vernoemde radius zal halen. De Corsa-e heeft een vermogen van 100 kW (136 pk) en 260 Nm, net als zijn Franse neefje. Al blijkt die laatste in theorie 10 kilometer verder te komen...

Laatst gepubliceerd

Reacties (14)

Plaats een reactie
Edison 20:37
afbeelding van Edison

Hoewel ik doorgaans geen Opel liefhebber ben, zou dit mij toch wel kunnen bekoren.

Deze wagen ziet er stukken beter uit dan bv een Leaf en de prijs begint toch min of meer redelijk te worden.
Eigenlijk moet het qua design zelfs niet onderdoen voor de nieuwe A1, die uiteindelijk met een instapbenzine in dezelfde prijsklasse valt.

andre123 09:06
afbeelding van andre123

dit begint er inderdaad op te lijken,nog snel de 4000e premie meepikken,al de psychologische grens van 25000e komt in zicht.
ik ben wel eens benieuwd wat renault hiertegen gaat brengen met de nieuwe zoe

suskewiet 18:36
afbeelding van suskewiet

ziet er goed uit
maar verder lijkt dit nergens op ...een kleine auto voor 30.000 k . Wie slikt dat nu nog ?
En binnenkort zal het wel moeten want er zullen geen alternatieven zijn. Mensen zullen gaan werken om hun auto af te betalen (en hopelijk hun huis waarop ze zullen beboet worden indien niet voldoende geïsoleerd). En ondertussen trekken ze er zich in Amerika geen reet van aan, als Amerika maar opnieuw groot wordt. Laat de milieulasten maar door de europeanen dragen ....en we lopen er met ons ogen open in

andre123 11:24
afbeelding van andre123

wanneer je de electriche versie gaat vergelijken met een basis corsa is dit inderdaad nog veel te duur,
maar een ev corsa vergelijken met een basis corsa is appelen met peren vergelijken,en trouwens wie koopt er een basis uitvoering zonder een heleboel optie's te nemen?
vergelijk je de basis met de basis ev dan zijn de verschillen in uitrusting groot,dus te nuanceren,en onderhouds en gebruikskosten liggen bij een ev nu eenmaal veel lager.
de twee met elkaar vergelijken is dus wel iets ingewikkelder dan alleen de prijs.

4g63 12:23
afbeelding van 4g63

Plastic bekers, folie,... komen in waterlopen en zee terecht, plastic word hier verbannen, 99% gaat hier in de vuilbak en ofwel terug grondststof van gemaakt ofwel elekriciteit en binnenkort warmte aan huishoudens zoals in Amerika.
Aantal landen die daar hun gat aanvegen die alles op nen hoop gooien en dat daar gewoon laten liggen, word meegevoerd met oppervlakte water,... zeeën worden stilaan plasticwinkel, maar how how, landen die 99% van hun afval een nieuwe bestemming geven die mogen geen gereycleerde bekers meer gebruiken voor de koffieautomaat, waar zijn we mee bezig, voorbeeldfunctie OK, maar dit kan er niet in.
(Verkondigen dat dit te veel geld kost is geen argument: intercommunale verdienen geld waar internationals van staan kijken.)
Zelfde met steenkoolcentrales, Europese landen wassen die uitlaatgassen om impact zoveel mogelijk te beperken, in India krijgt een deel van de bevolking hierdoor kanker omdat men het vertikt van uitlaatgassen te behandelen.
Dus hier bij ons geen thermische centrales meer, ho nee da mag ni.
Positief dat Europa voortrekkersrol wil hebben, en terecht ook maar de beoogde doelstelling komt er op deze manier veel later dan voorzien of word mss teniet gedaan.
Bovenstaande wagen is bijna een wagen die voor ieder gezin betaalbaar is en je de klimaatverandering toch een beetje mee helpt in de hand te houden. Mss klein maar heb je dag van vandaag nog iets groot nodig? Status symbool zoals in sommige landen dit nog vrij veel het geval is, maar bij ons? Met paar miljoenen als belegging, in reserve uiteraard wel, maar verder is het aanmeten van wagens, voor mij toch, al efkes passé.

suskewiet 17:34
afbeelding van suskewiet

bovenstaande wagen bijna betaalbaar voor ieder gezin ? Komaan zeg, doe je oogkleppen eens af.
Jij spreekt in gemiddelden waarschijnlijk. Voor veel gezinnnen is een auto van +20k een rib uit het lijf en bijna onmogelijk. Maar een auto onder de 20k wordt in de toekomst onvindbaar. Met dank aan Europa (zo was de verplichte invoering van het tpms systeem een goede 500 euro erbij ! )

andre123 20:29
afbeelding van andre123

ik rij al enkele jaren tegen schenen over dit onderwerp,dus volledig met u akkoord wat de prijzen betreft.wat mij betreft hebben we inderdaad genoeg tesla jaguar en audi prijzen gezien. ik kan u aanraden te gaan shoppen bij dacia,daar vind je nog betaalbare nieuwe wagens voor de prijs van een goeie jonge tweedehands.
en het leuke is ,het onderhoud is ook aan dacia prijzen.
gedaan met duitse onderhoud/reparatie prijzen met 4 cijfers
electrisch voorlopig nog niet,maar heel lang gaat dat volgens mij niet meer duren.
tip,zoek eens op renault kze...
eerst voor de chinese markt,later mss hier ondereen andere naam,en goedkoper dan de zoe...

4g63 00:54
afbeelding van 4g63

Tot enige tijd geleden dacht k dat, als mijn dak boven mijn hoofd is afbetaald koop k jaguar of bmw of helemaal erover, landrover, kwestie van iets te kopen waar je 15 a 20 jaar zorgeloos mee rondrijd, da's wat anders dan die Jap die niemand wil wegens geen aanzien. Tot je reviews gaat opzoeken van de herstelingskosten van bovenstaande merken, sindsdien spontaan aanzienlijk minder naiëf. Oude liefde w124 blijft en als ze zich bewijzen mss terug, maar prijs versus degelijkheid zijn er al veel idd de afrit gemist.

Edison 20:38
afbeelding van Edison

Voor gezinnen die het wat minder breed hebben, is er gelukkig een ruime tweedehandsmarkt.
Het mooie aan deze E-Corsa is dat je die over enkele jaren zal kunnen kopen met weinig kilometer en voor een prijs van misschien 15k. Reken dan de fiscale voordelen mee en dit kan voor veel mensen een interessante piste worden.

4g63 22:54
afbeelding van 4g63

Zelf vind k voor een wagen 200 a 250 euro per maand geen rib uit mijn lijf wetende dat k geen 100 euro per maand kwijt ben voor brandstof annex energie. Geen idee meer wat 300km laden kost, was een pak minder in ieder geval. Dus reken die benzine voor 100kW in mijn geval eraf en k kom op 150 a 180 euro. Geen olie, filters, bougies, of andere klassieke toestanden, moe je dus jaarlijks ook niet betalen wsl.
Dus ja, blijf erbij zo'n 200 euro per maand budgetteert een gemiddeld gezin toch wel bij aankoop van n wagen. Tenzij je onder de 15d duikt.
(Mijn schoekebees ni, is goedkoper da's een feit, koets met tamme 4g63 erin die niemand wil in België, op 12j gekocht en na efkes twijfelen ze op haar 16e aan t prepareren om de statistieken van haar generatie te halen tot 2019. En dan heb k nog 5j te goed, ben benieuwd ;) )

andre123 08:18
afbeelding van andre123

jou redenatie kan ik alleen maar beamen,
eerste beurt zoe 40 euro,tweede beurt 45 euro,en het leuke is ,
je krijgt de wagen 'volgetankt' terug.
totale kost op 2 jaar 85 euro dus ,geen wegentax geen inschrijvingstax..
verbruik is een habbekrats zolang je maar wegblijft bij die dure superchargers

4g63 22:11
afbeelding van 4g63

Een bruikbare elektr die u maandelijks geen rib uit u lijf kost met gemiddelde prestaties, dus geen ding dat u lanceert naar 100 op 4s om hier in België na 500 meter alles dicht te gooien.
Overname en nog wat berekeningen van de man aan de overkant van de tafel en idd inclusief premie en er kan dan nog 6000 euro af dus.
Diene first edition rij je dan buiten voor 27d euro.
Ni slecht wetende dat k die kleine 100 euro per maand aan brandstof ni mer moe betalen.
Ze gaan mij nog overtuigen om de finetuning van de doorontwikkeling links te laten liggen en volledig elektr te gaan. ;)

suskewiet 18:02
afbeelding van suskewiet

volledig akkoord met lagere onderhoudskosten en verbruik. En je moet inderdaad geen schrik hebben van cilinderkoppakkingen, versnellingsbakken, roeste uitlaten etc.. dus kans op verassingen is lager (tenzij dure electronica-kosten, uiteraard na 2 jaar en nét buiten garantie ...)
Maar dergelijike aankoopprijzen zijn voor de meeste mensen niet weggelegd. Inderdaad misschien op de 2de handsmarkt. En minder risico met een 2dehands EV, dat blijft wel draaien

andre123 09:13
afbeelding van andre123

tuurlijk zijn er ook mensen waarvoor het niet weggelegd is,ik ben de laatste om dat te beweren,maar als je rondom je kijkt en ziet wat er allemaal rondrijd dat meer ,en veeeeel meer kost....?
veel mensen hebben ook een totaal vertekend beeld op de ev prijzen en denken alleen is tesla cijfers.
trouwens,met een zoe rij je momenteel nog vanaf 17000e met batterijhuur,of voor diegenen die liever de aankoopprijs afbetalen 24000e.
wat die tweedehands betreft,die dure electronica-kosten waarover je het hebt treffen dan ook vaak de 2de hands.............en dat geld zelfs niet alleen voor ev.

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws