De Spaanse constructeur had al wel een voorwielaangedreven 2.0 TDI van 150 pk met manuele bak voor zijn Tarraco, en een vierwielaangedreven variant met DSG-versnellingsbak. Maar een voorwielaangedreven 2.0 TDI van 150 pk met DSG-bak was er nog niet. Tot nu.
Het is dus een kwestie van alle vakjes op de Excel-tabel van de marketingafdeling te vullen, want meer heeft deze nieuwe variant niet om het lijf. Maar goed, de Seat Tarraco heeft als grootste Spaanse SUV een belangrijke rol binnen het merk, en trekt heel wat klanten aan. Ook binnen de VW-groep, waar hij een aanlokkelijk, zij het wat miskend, alternatief vormt voor een VW Tiguan of Skoda Kodiaq.
De 2.0 TDI in het vooronder is dus goed voor 150 pk, en stuurt 360 Nm naar de voorwielen. Dat gebeurt dus via een DSG-versnellingsbak met dubbele koppeling en zeven verzetten. Seat geeft een WLTP-verbruik op van 5,4 tot 6 l/100 km (afhankelijk van de uitvoering – Style, Xcellence of FR) en een CO2-uitstoot van 140 tot 157 g/km.
Deze nieuwe voorwielaangedreven 2.0 TDI van 150 pk met DSG lijkt op maat gemaakt van veelrijders op onze markt. Al lijkt ons dat de vlootmanagers nog meer uitkijken naar de komst van de plug-inhybride Tarraco, begin 2021.
Recente reacties
Opinie: Nee, we moeten Audi Vorst niet redden met belastinggeld
Als men audi wil redden.waarom lukte dat niet met ford genk???. Brussel is belangrijker dan Brussel.
Door Cortinovis 7 uur geleden
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden