Land Rover Defender krijgt plug-in versie

Land Rover breidt het motoraanbod van de Defender verder uit. Het nieuwe icoon van het merk krijgt binnenkort ook een versie met laadkabel.

Al van bij de ontwerpfase van de Defender werd rekening gehouden met een plug-in hybride, zodat weinig aanpassingen meer nodig waren om de Defender klaar te krijgen voor een oplaadbeurt. Tenminste, op de Defender 110, want de Defender 90 krijgt geen stekkerversie.

404 pk en 43 km

P400e gaat hij heten en daarmee wodt hij sterker dan zijn broers, met 404 pk onder de kap. Als basis wordt de viercilinder met 300 pk uit de P300 gebruikt, al wordt er nu een elektromotor met 143 pk aangehaakt. Het accupakket van 19,2 kWh is goed voor een radius van 43 kilometer zonder bijladen. Aan een 50 kW-lader krijg je hem in slechts 30 minuten volledig weer opgeladen.

Zo'n stevige jongen als de Defender kan toch snelle cijfers voorleggen. Dankzij de 404 pk haal je met je plug-in hybride een top van 210 km/u maar jaag je hem wel in 5,3 seconden van 0 naar 100 km/u. Even spannend is het trekvermogen: je mag tot 3.000 kilogram aan de haak slaan. De CO2-uitstoot van de P400e bedraagt wel nog steeds 74 g/km.

Auteur: Auteur: Sven
Reacties: 1 reactie

Laatst gepubliceerd

Reacties (1)

Plaats een reactie
MT 09:42
afbeelding van MT

Meh.
What an ugly POJ.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws