Porsche geeft de Cayenne E-Hybrid modellen een grotere radius. Dat doen ze niet door de efficiëntie te verhogen, wel met een grotere accu.
Bij de lancering kreeg zowel de Cayenne E-Hybrid als de Cayenne Turbo S E-Hybrid en hun Coupé-broertjes een batterij met een grootte van 14,1 kWh. Dat bleek niet helemaal voldoende naar de wens van de klanten - of de ingenieurs zelf - want vanaf nu zit er een accupakket met 17 kWh onder de E-Hybridversies. Dankzij het uitbreiden van de batterijen kunnen de Cayenne E-Hybrids nu - hou je vast - 48 kilometer elektrisch rijden op een mooie lentedag. De Turbo S E-Hybrid komt 42 kilometer ver voordat de accu leeg is.
rijdend laden aangepast
Echt vol krijg je de batterij dan weer nooit helemaal bij het rijden, want Porsche paste ook daar wat aan. In E-Chargemodus worden de accu's opgeladen naar 80 procent, waar ze voorheen extra moeite deden om 'm tot 100 procent te krijgen. In Sport- en Sport Plus-modus zal de accu altijd tot een minimum bijgeladen worden om zo een extra boost te kunnen geven wanneer je het gaspedaal vloert.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 21 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden