Porsche geeft de Cayenne E-Hybrid modellen een grotere radius. Dat doen ze niet door de efficiëntie te verhogen, wel met een grotere accu.
Bij de lancering kreeg zowel de Cayenne E-Hybrid als de Cayenne Turbo S E-Hybrid en hun Coupé-broertjes een batterij met een grootte van 14,1 kWh. Dat bleek niet helemaal voldoende naar de wens van de klanten - of de ingenieurs zelf - want vanaf nu zit er een accupakket met 17 kWh onder de E-Hybridversies. Dankzij het uitbreiden van de batterijen kunnen de Cayenne E-Hybrids nu - hou je vast - 48 kilometer elektrisch rijden op een mooie lentedag. De Turbo S E-Hybrid komt 42 kilometer ver voordat de accu leeg is.
rijdend laden aangepast
Echt vol krijg je de batterij dan weer nooit helemaal bij het rijden, want Porsche paste ook daar wat aan. In E-Chargemodus worden de accu's opgeladen naar 80 procent, waar ze voorheen extra moeite deden om 'm tot 100 procent te krijgen. In Sport- en Sport Plus-modus zal de accu altijd tot een minimum bijgeladen worden om zo een extra boost te kunnen geven wanneer je het gaspedaal vloert.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen