Met de komst van een nieuw Lotus-model neemt Lotus meteen ook afscheid van de huidige line-up. Dat is een scherpe beslissing, met stevige gevolgen.
Een grote ommezwaai bij het Britse merk, want nu Type 131 is aangekondigd maakt het bedrijf ook bekend grote kuis te doen in de bestaande modellen. Zo gaan de drie reguliere modellen - Elise, Exige en Evora - hun laatste bouwjaar in.
Elise
De Elise was zo goed als tekenend voor de wederopstanding van Lotus in 1995. Hij was de aanzet voor een aantal lichtgewicht sportwagens van Britse en bij uitbreiding zelfs Europese makelij. Hij maakte destijds al gebruik van een ingenieus systeem met aluminium en high-tech composietmateriaal.
Exige
Vijf jaar later debuteerde de Exige, in 2000. Je kan hem zien als de gesloten versie van de Elise, al is hij zelfs eerder de straatversie van een racewagen. De Exige combineerde de trackspecialiteiten die je van een Lotus verwacht met de bruikbaarheid op de openbare weg.
Evora
Nog een aantal jaren later had Lotus de Evora in de showroom staan. De supersportscars werden aangeboord door deze coupé, die meer op de bestuurder gefocust was. Dat hij succesvol was, bewees een podiumplaats in Le Mans en winst in verschillende GT-races.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 21 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden