
Ford maakte vandaag bekend dat ze de portefeuille opentrekken om de fabrieken in Keulen klaar te maken voor EV-productie. Binnen een kleine tien jaar wil het merk enkel nog EV's in hun gamma hebben...
... In Europa, bedoelen ze dan. De Amerikaan naar de EV trekken is nog een grotere uitdaging dan de Europeaan naar de EV brengen. In Amerika zullen de normen tegen 2030 nog niet zo streng als in Europa.
Tegen 2030 moet het gamma personenwagens dus volledig elektrisch zijn, vanaf 2026 wil Ford dat alle wagens minstens emissievrij rijden, als plug-in hybride dan. Ook de bedrijfsvoertuigen ondergaan zulk een evolutie, om tegen 2030 full electric en plug-in hybrid te zijn. Daarvoor rekenen ze niet alleen op hun eigen kunnen maar ook op de alliantie met Volkswagen en op de joint venture Ford Otosan uit Turkije.
Om dat voornemen in de verf te zetten zal Ford 1 miljard dollar investeren in een nieuw productiecentrum voor elektrische voertuigen in Keulen. Daar zal dan de eerste Europese Battery Electric Vehicle (BEV) gebouwd worden. Dat zal gebeuren vanaf 2023.
Recente reacties
Vraag: Moet Volvo een elektrische stationwagen op de markt brengen?
Een goede Cx is belangrijk om het verbruik te drukken, ook elektrisch. Dus die station zal er wel...
Door JL 11 uur geleden
Officieel: Hyundai Bayon is Kona mét koffer (2021)
De Crossland van Hyundai, dus. Ter vervanging van de ix20. (broertje Kia Venga)
Door JL 11 uur geleden
Officieel: Volkswagen Golf GTI Clubsport 45
G'oh ja, in '94 was ik 10 :-D toen kocht ik voornamelijk snoepjes van 1 en 2 BEF om er zoveel...
Door John 11 uur geleden
Officieel: Volkswagen Golf GTI Clubsport 45
Een golf 3 gti uit 1994 had een nieuwprijs van 22770€ rekening houdend met de inflatie is dat...
Door Adriaan 19 uur geleden