Officieel: Porsche Taycan Cross Turismo is begeerlijke EV (2020)

Porsche Taycan Cross Turismo

Wie had 10 jaar geleden durven dromen dat Porsche ooit een EV zou verkopen? Vandaag zijn we toe aan het tweede model in de line-up. Na Taycan volgt Taycan Cross Turismo. Een crossover die voor de nodige jaloerse blikken gaat zorgen.

Het voordeel van de elektrische auto voor constructeurs? Er zijn weer een hoop nieuwe segmenten om uit te vinden. Zo is er nog steeds geen elektrische stationwagen op onze markt. Deze Taycan Cross Turismo lijkt dat gaatje wat op te vullen. Al is het eerder een shooting brake. Een begeerlijke shooting brake.

Recht uit conceptland

We moeten toegeven; zo moeilijk Porsche het had met de styling van de eerste generatie Panamera, zo lekker valt deze Taycan Cross Turismo op het netvlies. Een auto die zo uit conceptland lijkt te komen rijden. Het Duitse sportwagenmerk had er namelijk voor kunnen kiezen om een elektrische SUV te lanceren, Porsche besloot echter deze shooting brake op de wereld los te laten. De mooiste elektrische auto momenteel op de markt? Hij staat toch zeker ergens bovenaan.

Porsche Taycan Cross Turismo

Ben je eenmaal bekomen van de looks, dan moeten we grif toegeven dat deze Cross Turismo de techniek van de reguliere Taycan over neemt. Niet dat dit een vloek is uiteraard. Het gaat dan over een nagelnieuw elektrisch platform, hyperperformante motoren en een boordnetwerk van 800 volt. Wel uniek voor deze Cross Turismo: een optioneel Off-Road-pakket dat deze shooting brake zegent met 3 centimeter extra bodemvrijheid. Ook uniek: een door Porsche ontwikkelde bagagedrager voor drie fietsen.

Stuk duurder

Naast de optionele fietsendrager hangen er nog andere voordelen vast aan deze Cross Turismo tegenover de reguliere Taycan. We hebben het uiteraard over de bijna 4 centimeter extra hoofdruimte achteraan én de 1.200 liter grote koffer.

Porsche Taycan Cross Turismo

Qua versies schuift Porsche bekende varianten naar voren. Zo is er de 4, 4S, Turbo en Turbo S. Die eerste beschikt over maximaal 476 pk, de Turbo S over maar liefst 761 pk. Prijzen? In België kost deze Taycan Cross Turismo minimaal 96.870,18 euro. Daarmee is hij zo'n 10.000 euro duurder dan een reguliere Taycan "sedan". Ach, met zo'n looks.

Auteur: Auteur: Yves
Reacties: 0 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws