Kia EV6: Dit kost hij in België (2021)

Kia EV6 prijs belgie

Met de EV6 heeft Kia een nieuwe vlaggenschip in handen, een élektrisch vlaggenschip. Wat de elektrische crossover moet gaan kosten? We hebben de Belgische prijzen!


LEES HIER ALLES OVER DE KIA EV6


Begin deze week onthulde Kia de EV6, een nieuwe elektrische crossover die wil overtuigen met zijn indrukwekkende technologieën, uitmuntende range en opvallende looks. Geïnteresseerde klanten weten vanaf nu ook wat zo'n EV6 moet gaan kosten in België, want het Zuid-Koreaanse merk heeft de prijzen vrijgegeven én geeft klanten de kans om nu al te bestellen.

3 Versies

Kia schuift alvast 3 versies naar voren van de EV6. Zo heb je de reguliere EV6, de EV6 GT Line en de EV6 GT. De instap-EV6 krijgt een startprijs van 43.990 euro opgespeld. In ruil krijg je een accu van 58 kWh, een elektromotor op de achteras van 170 pk (350 Nm) en een geschatte WLTP-range van 400 kilometer. Optioneel kan je deze versie nog uitrusten met een accu van 77.4 kWh waardoor je mag spreken over de EV6 Long Range en een voorlopige WLTP-range van "meer dan 510 kilometer".

Kia EV6 prijs belgie

Een trapje hoger zet Kia de EV6 GT-Line vanaf 53.690 euro. Die krijgt standaard de accu van 77.4 kWh (met de daarbij horende range) en laat zich kennen door het specifieke GT-line binnen-en buitendesign, zetelbekleding in Alcantara & vegan leather en LED sfeerverlichting. Helemaal bovenaan staat de EV6 GT met maar liefst 585 pk en 740 Nm koppel. Een Porsche Taycan 4S-beater richting de honderd met een startprijs van 64.990 euro. Opmerkelijk: de reguliere EV6 en GT-line worden dit jaar geleverd, de volbloed EV6 GT pas in het najaar van 2022.

Kia EV6 prijs belgie

Laatst gepubliceerd

Reacties (17)

Plaats een reactie
Mathieu 13:01
afbeelding van Mathieu

2 jaar geleden heb ik dus een nieuwe Ford Focus gekocht met de opties die ik wou (behalve leder) voor minder dan 24 000 euro, en met de 1.5 motor. (wel met overname van oude diesel) Hoe ga ik in godsnaam ooit dit kunnen betalen? Ik ga geen lening aan voor een wagen, dus het enige wat ik mij in de toekomst nog ga kunnen permitteren zijn kleine opgereden 2e hands voertuigen als ik deze prijzen zie. En ik ik kom nog verder met mijn kleine tank benzine ook! Ik zeg niet dat het niet gaat veranderen, maar voor de gewone werkende mens zonder hoog loon of bedrijfswagen maak ik mij toch zorgen. En ja, er zijn kleine betaalbaardere EV'tjes, maar waarom zou ik als autofanaat dat doen? Alle repect voor mensen die dit wel doen, maar het zal niet onmiddelijk voor mij zijn als het zo blijft.

4g63' 17:13
afbeelding van 4g63'

Geen lening voor een wagen? Voor die paar honderd euro meer dat je voor een lening nog betaald?
s Kijken wat bijv elektrische ioniq na 5j nog kost he?
Heb mij al laten wijsmaken dat opladen amper 1/3e kost in praktijk tov brandstof tanken, zou voor mij 100 euro per maand goedkoper zijn.

Mathieu 13:23
afbeelding van Mathieu

Waarom zou ik lenen als ik kan sparen? Het is mijn keus om niet elke maand het geld van mijn rekening naar een lening te zien gaan. Ik heb nog nooit geleend in mijn leven, behalve voor mijn huis. En ik ben er fier op ook. Ik spaar waar ik kan en vind het veel leuker om tegen de bank te kunnen zeggen "ik heb geen leningen meer lopen". Denk dat iedereen dat voor zich moet uitmaken.

this 08:28
afbeelding van this

Niemand die zegt dat je moet lenen als je het geld niet hebt.
Maar de leningen zijn tegenwoordig gewoon zo goedkoop dat je echt wel beter kan lenen in plaats van je spaarboekje te plunderen. Je hebt dat geld dan nog voor andere dingen in noodgevallen.

Yannick 10:28
afbeelding van Yannick

ik leen ook nooit. Gewoon sparen en kopen. bij lenen ga je al snel iets kopen dat volgens mij te duur is. En idd kost vrijwel niets maar wat met dat spaargeld dan? dubbel uitgeven?

zou nu willen gaan leasen via het werk maar is een moeilijke berekening...

Mathieu 13:08
afbeelding van Mathieu

This, wie zegt dat ik geen reserves heb? Ik ga hier nu niet mijn financiële situatie op een forum gaan smijten hé. Het is hier tenslotte een autoforum. ;-) Maar, om kort te zijn, ik heb geen finciële zorgen.

Siem Vandevelde 02:04
afbeelding van Siem Vandevelde

@mathieu, nu vergelijk je appelen met peren hé: deze Kia heeft quasi de binnenruimte van een Mercedes S en de prestaties van een Porsche, en dat vergelijk je met een Ford Focus met basismotor?
Vergelijk je Focus maar eerder met een Renault Zoé (of evt een Nissan Leaf): binnenruimte ongeveer even groot, prestaties van de Zoé iets beter, kostprijs vanaf zo’n 26.000€, maar je bespaart wel heel wat in onderhoud en brandstof waardoor je de meerprijs van een elektrische wagen na een paar jaar al terugverdiend hebt en vanaf dan doe je profijt!

Sommige mensen menen dat elektrische wagens veel te duur zijn, maar vragen blijkbaar niet naar de kortingen die worden gegeven, en houden geen rekening met de veel goedkopere brandstof en het gemak van laden uit het eigen stopcontact?!

Bovendien worden de batterijen elk jaar goedkoper, waardoor de basic elektrische wagens almaar goedkoper worden (zoals Dacia vanaf 16000€)!

Mathieu 13:18
afbeelding van Mathieu

Ok Siem, misschien ben ik hier wat té snel geweest met mijn vergelijking. Maar, het is ter mijne verdediging wel niet de basismotor. ;-) En de Renault Zoë zet ik toch eerder naast de Fiësta, die onderhand toch ook wel geen "kleine" wagen meer is.
Ik weet niet hoeveel korting ze bij welk merk geven. En dat wordt in een artikel ook nooit vernoemd, dus het is soms heel moeilijk om vergelijkingen te maken.
En over de discussie dat een EV en thuis laden goedkoop is hebben we het al in een ander onderwerp gehad, en daar heb ik ook de vraag gesteld maar niet echt een antwoord gekregen. U mag er juist niet van uitgaan dat thuis laden voor de meeste mensen mogelijk is.

Joske 07:01
afbeelding van Joske

Mathieu...
Alle respect, maar waarom koop je een Ford Focus als 'autofanaat' ?

Alle nieuwe tech kost veel geld. Deze wagen is ook een stuk groter dan de Focus, prestaties & rijcomfort zijn niet te vergelijken. Een volvo V60(vergelijkbaar qua binnenruimte & afwerking) start ook vanaf 42k met een klein benzine motortje.

Wim 09:45
afbeelding van Wim

even ter verdediging, een Ford Focus met 150pk is wel degelijk een fijne rijdersauto ;)

Mathieu 13:08
afbeelding van Mathieu

Dank u wel Wim, het is inderdaad een fijne en baanvaste rijdersauto! Velen associëren een rijdersauto met veel PK's.

Nigel 09:42
afbeelding van Nigel

Daar zijn de meningen over verdeeld , en een slimme "KOPER" rijd ook audi voor de zelfde prijs als een ford ik betaal voor mijn audi nog geen 450 euro per maand incl belasting en verzekering en elke 3 jaar krijg ik een nieuwe

Mathieu 13:05
afbeelding van Mathieu

Waarom koop ik maar een Ford Focus? Omdat ik alles zelf bekostig en geen €25000 wil betalen voor een BMW of Audi of Mercedes van 3 of 4j oud. Dat maakt de wagens niet minder, dat is gewoon mijn keus. En omdat ik ook al miserie heb gehad met 2e hands.
Als ik het kon betalen, dan stond er wel een ST voor de deur met een 2.3l, maar, mijn gezin en hypotheek krijgen nog altijd de eerste keus. ;-)

this 08:30
afbeelding van this

Maar dat betekent wel dat je ook nu als autofanaat niet de auto's kan betalen die je wilt. Dus er verandert eigenlijk niets?

Adriaan 00:05
afbeelding van Adriaan

Maar als autofans moet je toch niet perse gaan lenen omdat je dan je droom auto hebt? En laat ons eerlijk zijn, de bank zal nooit akkoord gaan met de miljoenen die nodig zijn om alle droomautos te financieren die ik wil hebben hoor ;-) Niets mis met een focus, en ik begrijp de redenering maar al te goed dat je niet wil lenen voor een auto...

Johan Gort 19:17
afbeelding van Johan Gort

Mathieu. Koop een gebruikte hyundai ioniq type 1 de meest efficiënte ev. In winter 200km
Zomers 240/260km dat voor België meer dan genoeg range. Ik ben zelf op vakantie geweest vanu Almere naar zuid Duitsland met een overnachting gemideld om de 35 km laadstations deze auto laad zo snel dat niet je nieteens tijd krijgt om je koffie op te drinken. Een keer een
elektrische auto en je wilt nooit meer wat anders. De voordelen zijn te veel om op te noemen.

Mathieu 13:08
afbeelding van Mathieu

Dag Johan,
de dag dat alles wat betaalbaarder wordt en de gemiddelde range wat groter, zal ik dat wel doen. Op dit moment heb ik nog een recente wagen, en tegen dat ik deze ga vervangen zal tram 5 wel in de buurt komen of reeds overschreden zijn denk ik ;-). Maar wie weet is er tegen dan alweer een nieuwe technologie.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws