Officieel: Seat Ibiza krijgt discrete facelift (2021)

Seat Ibiza facelift (2021)

Seat heeft behalve de Arona ook de Ibiza een tussentijdse facelift gegeven. Bij de kleine hatchback blijft het buitenom allemaal erg subtiel, waardoor je best instapt om de vernieuwing te zien.

De Spaanse Polo krijgt een lichte facelift die je aan de buitenzijde amper ziet. Dat hoeft eigenlijk ook niet, want de Ibiza kan nog best mee met het design van de Seats van vandaag. Als de grootste wijziging de handgeschreven naam op de achterklep is, dan weet je het wel. Verder komt er ook een nieuw setje lichtmetalen velgen en krijgen we ook LED-verlichting voor alle lichtunits. Tenslotte is het Seat-logo tegenwoordig in twee chroomtinten uitgevoerd. Het is maar dat je het weet.

Seat Ibiza facelift (2021)

hola, hola

Groter zijn de wijzigingen binnenin. Het eerste dat opvalt is het scherm van het infotainmentscherm - in 8,25 inch of 9,2 inch, afhankelijk van de gekozen versie - dat voortaan zwevend bovenop het dashboard te vinden is. Het scherm geeft je toegang tot het infotainmentsysteem dat gekoppeld kan worden aan Apple Carplay of Android Auto. Met "Hola, hola" activeer je de spraakbediening van het systeem, tot jolijt van je medereizigers. Verder aanpassingen zijn er in het soft touch effect van het dashboard, de led-sfeerverlichting rond de ventilatieroosters (enkel op FR en Xcellence-uitrustingsniveau) en aan het met leder bekleed stuurwiel. Op veiligheidsvlak zijn er tegenwoordig Travel Assist, Lane Assist en optioneel ook grootlichtassistent te vinden op de nieuwe Ibiza.

Seat Ibiza facelift (2021)

weg met de diesel

Diesels vinden we dan weer niet meer terug bij de Ibiza. De tanende markt en de strengere eisen lieten Seat besluiten dat de diesel beter in de archiefkast kon. Wel zijn er een handvol benzines, met onderaan de 1.0 TSI met 80 pk en een whopping 93 Nm gekoppeld aan een manuele vijfbak, bovenan het gamma staat de 1.5 TSI met 150 pk en een DSG7-automaat. Ergens tussenin zitten nog de 95 pk- en 110 pk-versies van de éénliter driecilinder. Ook CNG-rijders worden nog bediend, met de 1.0 TGI met 95 pk.

Auteur: Auteur: Sven
Reacties: 0 reacties

Tags

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws