
Ferrai haalt vandaag het doek van de 812 Competizione en die is er meteen als coupé en aperta, de cabrio dus. Net op tijd voor de zomer.
Ferrari kietelt de 6.5 V12 die in de rug van de 812 Superfast ligt nog wat verder op want Superfast is nog niet fast genoeg. De 812 Competizione krijgt 30 pk bovenop de 800 stuks die al onder de standaard 812 staan te trappelen. Daarnaast beschikt de V12 in de Competizione ook over 692 Nm, dat is iets minder dan de 718 Nm uit de basisversie, nuja...
2,85 seconden
De overbrenging gebeurt via een supersnelle automaat met dubbele koppeling en zeven versnellingen. Door middel van een aangepaste software weet Ferrari de schakelsnelheid nog met 5 procent te verbeteren. De 0-100 km/u gebeurt zo in 2,85 seconden, de topsnelheid bedraagt 340 km/u.

Om het verhoogde vermogen te verkrijgen en ook veilig uit de motor te krijgen herwerkte Ferrari het inlaattraject, de cilinderkoppen, de zuigers en de krukas. Daarnaast beschikt de Ferrari 812 Competizione over vierwielsturing, wat he dynamischer in de bochten maakt en ook makkelijker manoeuvreerbaar bij lage snelheden.
aerodynamische looks
Om alles netjes te verbergen bouwt Ferrari andere bumpers op de Competizione, te herkennen aan de koelopeningen en vleugels. Ook de motorkap werd aangepast en de achterspoiler werd groter gemaakt voor meer neerwaartse druk. De achterklep en tevens afdekkap voor de motor is tegenwoordig niet meer uit glas maar uit aluminium. Door allerlei aanpassingen komt Ferrari op een gewichtsvermindering van 38 kilogram. Zo hangt de 812 Competizione nog 1.487 kilogram aan de haak.

Niet alleen de tweedeurs 812 Superfast krijgt de aanpassingen mee, er is ook de 812 Competizione A, de open versie zoals eerder gezegd. De ingenieurs werkten de aerodynamica van de open versie zodanig bij dat er rekening gehouden wordt met de afwezigheid van het dak op mooie dagen. Behalve deze wijziging is de 812 Competizione A technisch gelijk aan zijn gesloten broer.

Ferrari bouwt de 812 Competizione in beperkte oplage. Zo zullen er 999 stuks van de 812 Competizione gebouwd worden en nog eens 599 stuks van de 812 Competizione A. Slecht nieuws voor wie er eentje wil, volgens Ferrari is de volledige productie al uitverkocht.
Recente reacties
Officieel: SsangYong Torres EV zoekt het trapje hoger (2022)
Beste Twan. Ik denk dat kenners Ssangyong wel naar waarde weten te schatten. Maar voor de...
Door Polle 22 uur geleden
Officieel: SsangYong Torres EV zoekt het trapje hoger (2022)
Ik heb al verschillende auto's gehad waaronder Fiat, Simca, Volvo, Citroen, nu rijd ik al 17 jaar...
Door Twan 1 dag geleden
Optiefans: Dit kost de ideale Mercedes C-Klasse (2022)
Ik had het eigenlijk over controle door bevoegde instanties. Een dealer gaat dat zeer...
Door Jos D. 2 dagen geleden
Optiefans: Dit kost de ideale Mercedes C-Klasse (2022)
Dealers kunnen het uitlezen ofdat de software is aangepast of niet. Als je blok of turbo in de soep...
Door Techno Patat 2 dagen geleden