Laat het geen verrassing zijn: Renault biedt zijn nieuwe Kangoo opnieuw aan als zuiver elektrische bestelwagen. De Kangoo E-Tech Electric kan tot 4,9 kubieke meter laden, rijdt tot 300 kilometer ver en kan voor het eerst snelladen.
De Renault Kangoo Electric heeft zich gedurende zijn tienjarige bestaan ontpopt tot een misschien nog groter icoon dan de Kangoo zelf. In 2011 was hij één van de eerste betaalbare elektrische bestelwagens en sindsdien is één op de vijf e-vans in Europa volgens Renault een Kangoo. De nieuwe generatie van deze best(s)eller heeft dus een naam hoog te houden, en dat lijken ze bij Renault goed begrepen te hebben.
Ook als Maxi
De Kangoo E-Tech Electric houdt vast aan één motorisatie en één batterij-optie. Zo vind je op de vooras een elektromotor met 122 pk en 245 Nm koppel en onder de vloer een accupakket van 45 kWh. Renault biedt echter wel keuze in de laadmogelijkheden. Standaard vul je de batterij aan een normale laadpaal tot een snelheid van 11 kW, waarmee je zo’n 5 uur stilstaat, en tegen betaling kan deze laadcapaciteit verdubbeld worden naar 22 kW. Moet het echt snel gaan, dan kan je de auto nog laten uitrusten met een snellader van 80 kW die dan in 30 minuten zo’n 170 kilometer rijbereik toevoegt. Met een volle batterij zou de Kangoo E-Tech 300 kilometer ver moeten geraken volgens de WLTP-cyclus.
Daarnaast kan je de Kangoo in twee lengtes bestellen, waarvan de langste pas later beschikbaar wordt. Die versie, die vermoedelijk opnieuw als 'Maxi' door het leven zal gaan, zal tot 800 kilogram aan gewicht en tot 4,9 kubieke meter aan volume kunnen verplaatsen. De kortere Kangoo houdt het op 3,9 kubieke meter en 600 kilogram. Daarnaast kan de bestelbreak nog eens 1.500 kilogram slepen. De laadvolumes zijn trouwens identiek aan die van de conventionele Kangoo-versies, want het batterijpakket werd netjes onder de laadvloer weggewerkt.
De elektrische Kangoo maakt midden november zijn debuut op het bedrijfswagensalon SOLUTRANS in Lyon, en komt rond de lente van 2022 op de markt.
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 16 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden