De Hilux krijgt een hybride upgrade. De 2.8 viercilinder diesel krijgt er binnenkort een elektrisch hulpje bij, eentje met 65 Nm aan koppel.
Toyota's 48 volt systeem zou hun diesel een duwtje in de rug moeten geven. Dat mag je letterlijk nemen. De batterij helpt met de acceleratie via een motorgenerator. Met andere woorden, je krijgt een beetje extra elektropower tijdens het optrekken. De 48 volt Hilux gaat dus vlotter aanvoelen en tegelijk minder verbruiken. Dat zegt toch de theorie, Toyota zelf zegt het verbruik zo met 5% naar beneden te halen. De batterijen worden dan weer terug opgeladen met de vrijgekomen remenergie. Verder beschikt de 2.8 diesel over 204 pk en 500 nm aan koppel en kan Toyota's werkpaard nog steeds 3500 kg trekken en 1000 kg laden. De laadbak is met 1525 mm eveneens onveranderd. In 2024 komt de vernieuwde hybride 48 volt Hilux naar Europa.
Recente reacties
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 17 uur geleden
Deze elektrische Nissan Townstar Evalia is officieel leuker dan een Renault Kangoo
Hopelijk beter dan mijn Atila 87kw,slechte wagen voor dit geld.
Door Thys Freddy 21 uur geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Ik heb een DS7 diesel. Kijk, er wordt steeds vergeleken met Duitsers. Dat mag maar moet dit? Ik heb...
Door Jan Verbanck 1 dag geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 1 dag geleden