De Hilux krijgt een hybride upgrade. De 2.8 viercilinder diesel krijgt er binnenkort een elektrisch hulpje bij, eentje met 65 Nm aan koppel.
Toyota's 48 volt systeem zou hun diesel een duwtje in de rug moeten geven. Dat mag je letterlijk nemen. De batterij helpt met de acceleratie via een motorgenerator. Met andere woorden, je krijgt een beetje extra elektropower tijdens het optrekken. De 48 volt Hilux gaat dus vlotter aanvoelen en tegelijk minder verbruiken. Dat zegt toch de theorie, Toyota zelf zegt het verbruik zo met 5% naar beneden te halen. De batterijen worden dan weer terug opgeladen met de vrijgekomen remenergie. Verder beschikt de 2.8 diesel over 204 pk en 500 nm aan koppel en kan Toyota's werkpaard nog steeds 3500 kg trekken en 1000 kg laden. De laadbak is met 1525 mm eveneens onveranderd. In 2024 komt de vernieuwde hybride 48 volt Hilux naar Europa.
Recente reacties
Waarom zou je Euro 98-benzine (E5) tanken in plaats van Euro 95 (E10)?
Met een natte distributieriem zoals bij de PSA motoren wordt er 98 E5 aangeraden. PSA= peugeot,...
Door Janick 13 uur geleden
DS SM Tribute (2024)
Heel jammer van die onderbrekingen boven de achterwielen. Dat verpest toch de mooie lange lijn....
Door Robbedop 17 uur geleden
Dik, dikker, BMW M5 Touring M Performance Parts (2024)
R.I.P. wat ooit een subtiel autosnelweg kanon was.
Door GLENN 20 uur geleden
Opinie: Vlaanderen, stop met het pesten van weggebruikers
er is maar één oplossing. Vluchten uit de EU... het zal er niet op verbeteren. Heel veel...
Door suskewiet 23 uur geleden