Toyota schroeft 48 Volt hybride systeem in Hilux (2023)

Toyota Hilux pick)up 48 volt hybride diesel 2.8 motor

De Hilux krijgt een hybride upgrade. De 2.8 viercilinder diesel krijgt er binnenkort een elektrisch hulpje bij, eentje met 65 Nm aan koppel.

Toyota's 48 volt systeem zou hun diesel een duwtje in de rug moeten geven. Dat mag je letterlijk nemen. De batterij helpt met de acceleratie via een motorgenerator. Met andere woorden, je krijgt een beetje extra elektropower tijdens het optrekken. De 48 volt Hilux gaat dus vlotter aanvoelen en tegelijk minder verbruiken. Dat zegt toch de theorie, Toyota zelf zegt het verbruik zo met 5% naar beneden te halen. De batterijen worden dan weer terug opgeladen met de vrijgekomen remenergie. Verder beschikt de 2.8 diesel over 204 pk en 500 nm aan koppel en kan Toyota's werkpaard nog steeds 3500 kg trekken en 1000 kg laden. De laadbak is met 1525 mm eveneens onveranderd. In 2024 komt de vernieuwde hybride 48 volt Hilux naar Europa.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws