Ringrecord Renault: Seat slaat terug

seat-leon-cupra-280-prototype-nurburgring-front

De strijd om het ronderecord voor voorwielaangedreven wagens op de Nürburgring woedt hevig. Gisteren maakte Renault bekend dat het met 7'54" onder de tijd van de Seat Leon Cupra was gedoken, vandaag laten de Spanjaarden weten het daar niet bij te laten.

In een interview met AutoExpress vertelt Sven Schawe van de onderstelafdeling dat ze al een extremere variant in gedachten hebben. Die variant stond al op het programma maar de plannen worden concreet nu Renault met de Mégane RS 275 R hun recordje afsnoepte.

bijgepunte versie

De Leon Cupra waarmee de 7'58" op de klok werd gezet, was al een speciale reeks die vanaf juli ook beschikbaar wordt voor de klanten. Die versie omvat grotere Brembo-remmen, lichtgewicht 19 inch velgen en semi slick Michelin Pilot Sport 2 banden. Die laatste vind je overigens ook terug op de Renault.

Een extremere variant zou een hardere ophanging krijgen en er zou 100 kilogram gewicht bespaard worden, onder andere door de achterbank eruit te gooien en ook wat geluidsisolatie te verwijderen. Ook een vermogensboost zou niet uitgesloten zijn, al vertelt Schawe niet hoeveel extra pk's beoogd worden bovenop de 280 stuks van de huidige Leon Cupra.

Laatst gepubliceerd

Reacties (9)

Plaats een reactie
Speedy_430 14:10
afbeelding van Speedy_430

The game is on :) nu Honda er nog bij en het plaatsje is compleet

Waxweazel 15:00
afbeelding van Waxweazel

Gaan ze er de airco nu wel in laten zitten ?
En de opties die niet verkrijgbaar zijn op de straatversie er wel of niet op zetten ?

Yvesw 15:01
afbeelding van Yvesw

Ik had gehoord dat ze een Lamborghini Huracan met Seat logo's gingen inzetten :-p

Waxweazel 18:29
afbeelding van Waxweazel

Maar dan wel de 4-wielaandrijving eruitgesloopt en vervangen voor een voorwielaandrijflijn ? :p

Yvesw 18:55
afbeelding van Yvesw

Nee, met achterwielaandrijving. Maar ze gingen de Ring dan wel achterwaarts rijden om het eerlijk te houden voor Renault... :-p

Grunt 21:07
afbeelding van Grunt

Seat slaat terug?
Seat babbelt dat ze van plan zijn terug te slaan, lijkt juister...

In ieder geval, de echte loser hier lijkt BMW, die met zijn gloednieuwe M4 maar 2 seconden sneller kan dan de Megane....

Yvesw 21:55
afbeelding van Yvesw

Bwa... Wederom, de Renault stond op speciaal ontwikkelde semi-racebanden (die wrs net binnen de marges vallen om toegelaten te worden als straatband). Op een omloop met 3.000 bochten en waar de topsnelheid niet eens zo hoog ligt is het helemaal niet zo gek dat de BMW niet veel sneller is :-)

Waxweazel 08:38
afbeelding van Waxweazel

Ik denk eerder het vadsige gewicht dat de BWM tegenwoordig moet meesleuren.
Ondertussen zijn ze daar in Duitsland ook al achter gekomen en zal de volgende generaties M-modellen een flinke gewichtsreductie meekrijgen.

Sven 22:09
afbeelding van Sven

Kan wel juister zijn, maar pers dat maar eens op een titelregeltje ;) En dan zat er geen mooie dubbele alliteratie in.

Uiteindelijk zie ik ze wel aankomen met nog een speciale reeks. Maar tegen dan is er hopelijk al een volgende generatie Megane RS.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws