De FIA World Rally Championship (WRC) heeft de eerste details vrijgegeven rond de regelgeving van het seizoen 2017. Daar lijken ze alles gedaan te hebben om het alweer wat spannender te maken.
De WRC gaat de tegengestelde richting in van de Formule1. Waar de Formule1 de laatste tijd alles downsized en het op die manier wat saaier maakt voor de grote fans, doet de WRC het tegenovergestelde.
Breder, dikker, lichter
Bij de top van de rallysport zullen alle wagens een agressievere bodykit krijgen. Die bodykit mag 55mm breder zijn, een langere overhang vooraan (60mm) en achteraan (30mm) en een grotere spoiler achteraan. De elektronisch bediende centraal geplaatste differentiëlen maken hun comeback en het totale gewicht van de wagen moet met 25 kilogram naar beneden.
POWERRRR
Ook onder de kap wordt alles wat groter en spannender. De 1.6 turbo blijft behouden maar mag van 300 naar 380 pk opgevoerd worden. Die vermogenswinst komt er door de turbocharger restrictor die van 34 mm naar 36 mm vergroot mag worden. De turbodruk blijft op een maximum van 2,5 bar.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 20 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden