De WRC gaat de tegengestelde richting in van de Formule1. Waar de Formule1 de laatste tijd alles downsized en het op die manier wat saaier maakt voor de grote fans, doet de WRC het tegenovergestelde.
Breder, dikker, lichter
Bij de top van de rallysport zullen alle wagens een agressievere bodykit krijgen. Die bodykit mag 55mm breder zijn, een langere overhang vooraan (60mm) en achteraan (30mm) en een grotere spoiler achteraan. De elektronisch bediende centraal geplaatste differentiëlen maken hun comeback en het totale gewicht van de wagen moet met 25 kilogram naar beneden.
POWERRRR
Ook onder de kap wordt alles wat groter en spannender. De 1.6 turbo blijft behouden maar mag van 300 naar 380 pk opgevoerd worden. Die vermogenswinst komt er door de turbocharger restrictor die van 34 mm naar 36 mm vergroot mag worden. De turbodruk blijft op een maximum van 2,5 bar.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen