Mercedes C-Klasse AMG bijna naakt gespot

Vaste lezer Carlos spotte de sportiefste C-Klasse dicht bij het hoofdkwartier van AMG. Buiten wat stickers aan de bumpers weten we hierdoor hoe-ie er uit komt te zien.

Een mix van het ruige van de CLA 45 AMG met de sierlijke looks van de S-Klasse, zo kan je de toekomstige C-Klasse in AMG-uitvoering omschrijven.
De typische vierkante uitlaten blijven bestaan - ooit stonden ovalen uitlaten nog synoniem met AMG - en buiten de bredere schorten en voorbumper is het allemaal best subtiel.

Exit 6.3 V8

De opvallendste verandering ligt dan ook onder de kap. De heerlijke 6.2-liter V8 wordt bedankt voor bewezen diensten en vervangen door een 4.0 V8 met twee turbo's. Prestaties van dat blok zijn nog niet bekend, al zal-ie zeker een hoop meer dan 400 pk weten op te wekken. Kwestie van de 431 pk sterke BMW M3 te snel af te blijven. Standaard gaat de kracht naar de achterwielen, optioneel zou er wel eens 4MATIC-vierwielaandrijving beschikbaar komen.

Laatst gepubliceerd

Reacties (5)

Plaats een reactie
Techno Patat 19:17
afbeelding van Techno Patat

Het AMG hoofd heeft toch gezegd dat er vopr de C63 niet direct een 4-matic op komst is? Dit segment vraagt het ook niet echt, die kopen de C63 eerder voor de hooligan en niet voor de snelheid :-)! Een e63 4-matic kan daar dan soelaas bieden!

Yvesw 19:27
afbeelding van Yvesw

Klopt, maar-ie heeft zichzelf mooi ingebakken door dat te zeggen, want eigenlijk is dit geen C63 meer (lees: met die andere motor). :-p Anderzijds heeft het 4Matic-systeem zich al bewezen in de E/S/CLS. M.a.w, veel moeten ze niet aanpassen om het in de AMG-versie van de C-Klasse te lepelen :-) Hoogstens wat draaien aan de elektronica om het systeem iets meer op de achterwielen te laten spelen... Moest de keuze er zijn, ik zou voor de 4Matic gaan!

Carlos 19:34
afbeelding van Carlos

Ik kan het alleen maar beamen dat het 4-matic systeem wel iets heeft. Maar het is nog steeds niet zoals een AWD bij de 4-matic koning, Audi.
Bij de E63 was het 30-70% als verdeling. Dus je zit nog steeds met genoeg power op de achterwielen ^^.

Techno Patat 20:58
afbeelding van Techno Patat

Elke Journo zegt net dat het 4-matic systeem van Mercedes's AMG's feilloos toont waar Audi met hun Quattro in de fout gaat (en al zeker van de A45 vglkn met de RS3!) qua leuke sportmodellen :-)! De Audi's zijn nog wat conservatiever, ze geven net wat meer grip. Maar 4x4 grip die eindigt is lastig op te vangen, dat is bij de 70-30 verdeling makkelijk te controleren :-)! (Dat is natuurlijk wel Journo-praat, de echte wereld ervaring van klanten kan een andere mening naar boven brengen!)

@Yves: de C nu net niet zie, de charme van de C zit niet in het feit dat hij bijna even snel is/was als een M3: de charme zit in het hooliganisme, in de fun die je ermee kunt hebben. Zovelen rijden niet 7/7 met hun C63, bij een CLS of E is dat al iets anders. Daar heb je dus de 4-matic wat minder nodig :-)!

Carlos 22:18
afbeelding van Carlos

Natuurlijk. Bij Audi is het 4x4 all the way. Bij de AMG's laten ze het nog toe om hun systeem te laten bepalen wanneer die extra wordt ingeschakeld. Waardoor het saaie wordt onderdrukt ^^.

Moet zeggen dat de A45 inderdaad leuk een bocht laat nemen omdat ook hier alles weer bepaald wordt door het systeem of het het nodig vindt om de 4-matic in te schakelen. En van een streepje trekken is de A45 ook niet vies van ^^.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws