MTM Audi R8

Een trouwe fan van de Audi of de autowereld in het algemeen zal zeker al een video hebben bekeken van de MTM Audi R8, of met andere woorden, de getunde super charged versie van de Audi R8. Het geluid is adembenemend, en dat zal u enkel beamen na het bekijken van het filmpje.

MTM Audi R8

Een trouwe fan van de Audi of de autowereld in het algemeen zal zeker al een video hebben bekeken van de MTM Audi R8, of met andere woorden, de getunde super charged versie van de Audi R8. Het geluid is adembenemend, en dat zal u enkel beamen na het bekijken van het filmpje.

Nu komt Audi zeker nog met een sterke R8, maar MTM vond dat sneller kon. Voor 38901,- euro (+ montage aan 9663,- euro) schroeft MTM een supercharger op de 4.2 liter grote V8 zodat het vermogen stijgt tot 560 pk en het koppel van 430 naar 580 nm wordt vergroot.

De topsnelheid wordt door MTM begrensd, in de mate deze snelheid nog een grens te noemen valt, op 303 km/u, maar de sprintcapaciteiten zijn dan ook een stuk belangrijker. Want waar de "standaard" R8 in 4,6 seconden naar de 100 gaat, doet de MTM R8 dit in slechts 3,9 seconden. Tweehonderd km/u staat binnen 12,5 seconden op de klok. Mocht je toch prijs stellen op een hogere topsnelheid, kies dan voor de optionele eindoverbrenging waarmee de top op 317 km/u komt. Een reportage over de R8 en haar capaciteiten vond u in dit artikel, waar de R8 het opnam tegen de Porsche 911 GT3.

De MTM R8 klinkt meer dan perfect, dat is te danken aan het MTM systeem dat kleppen op de uitlaat plaatste die er voor laten zorgen dat er een beter geluid tot stand komt. Het kost 5000 euro, maar dan heb je ook wat. Dit systeem kan met de standaard uitlaat werken of worden gecombineerd met MTM einddempers (al dan niet met keramische coating).

Bron: Autoblog.nl

Laatst gepubliceerd

Reacties (3)

Plaats een reactie
Yannick 18:02
afbeelding van Yannick

hmm geil ding!

in die RS4 (en in alle andere RS versies van audi hoogstwaarschijnlijk) zit
al standaard zo'n kleppen systeem in de uitlaat hé.
je kan dat zelfs zien bewegen als je de sportknop (laat) indruk(t)(ken) (door iemand anders uiteraard)
dan is er een klein verschil in kracht... heel klein en dan heb je een zware roffel.

Wim 18:20
afbeelding van Wim

ziet er deftig gedaan uit, maakt de v10 wel overbodig

Tom 22:52
afbeelding van Tom

Motoren technic mayer levert weer klassewerk af

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws