Na een teaser en de voorstelling in Genève, geeft Carrozzeria Touring nu de volledige details vrij van de shooting brake op basis van de Continental GT Speed. De breakversie krijgt de naam Flying Star mee. Dat de wagen uniek is, weten we omdat een Bentley-rijder in 2008 al contact opnam met coachbuilder Touring Superleggera. Bedoeling van de shooting brake-variant is zich stijlvol en sportief te verplaatsen naar een jachtpartij of golftornooi. Vanaf de A-stijl werd de Bentley aangepast.
Dat uit zich in bredere portieren, een hogere daklijn en uiteraard een andere kofferklep, volledig in aluminium en elektrish openend. Terwijl de correcte verhoudingen werden behouden, verwijzen de chromen ringen rond de achterlichten naar de fastbacks van het Britse merk uit de jaren '50.
Ook binnenin werd één en ander aangepast, zodat een laadruimte tot 1.200 l kan worden gecreëerd. Dat kan door de twee volledig individuele achterzetels neer te klappen. Toch moet je niet dadelijk aan het verhuizen van je hele huisraad gaan denken, daar zou het geweven lederen tapijt in de koffer niet zo blij mee zijn.
Voor de motorisatie wordt beroep gedaan op de bestaande 6.0 W12 in 'basisversie' (560 pk, 650 Nm) of in GT Speed-versie (610 pk, 750 Nm). De Flying Star blijft exclusief, met een oplage van slechts 20 exemplaren. Gegadigden zullen zowat 590.000 euro moeten neertellen alvorens ze met de wagen naar hun favoriete jachtdomein kunnen cruisen.
De 32-jarige Belg Louis de Fabribeckers stond aan het hoofd van de ontwikkeling van deze speciale Bentley. Hij ging in 2006 aan de slag bij Touring Superleggera, nadat hij afstudeerde aan de afdeling Engineering Design aan de Franse international School of Art in Valenciennes. Voor de Flying Star werkte hij al mee aan de Bellagio en A8GCS Berlinetta, beide wagens op basis van een Maserati.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden