Renault Mégane GT is Maxi Clio R.S. (205 pk)

renault-megane-gt-2015_01

Via een gelekt Excel-blaadje weten we alle motorische details over de pas voorgestelde vierde generatie van de Mégane. Het topmodel, de GT, krijgt de 1.6-benzine van de Clio R.S. onder de kap met 205 pk. Geen flauw zoethoudertje tot de komst van de volbloed R.S..

Naast diesels groot en klein krijgt de volgende generatie Mégane uiteraard ook wat benzinegeweld onder de kap. Meest interessant daarbij is de Energy Tce 205 EDC, het blok dat van jetje zal geven in de GT-versie van de Franse C-segmenter. Daarvan hebben we nu ook de specs te pakken dankzij een gelekt infoblaadje. Zo zal de 1.6-liter viercilinder benzine goed zijn voor 205 pk aan 6.000 tpm en 280 Nm aan 2.400 tpm.

Cijfers waarmee de Mégane GT met 7-bak automaat naar de honderd sprint in 7,1 seconden en topt op 233 km/u. Straffe cijfers gekoppeld aan straffe verbruikswaarden, want het normverbruik ligt op 6 l/100 km terwijl de CO2-uitstoot 134 g/km bedraagt.

renault-megane-gt-2015

Het lijkt er dus op dat de GT kranig zijn mannetje zal kunnen staan in het stilaan groeiende segment van C-segment GT's. Denk maar aan de Peugeot 308 GT en consorten. Uniek aan de GT-met Renault-badge zou de 4-Control-sturing moeten zijn waarbij de achterwielen meedraaien in de bochten. Een dieselvariant staat ook op het papier, die krijgt 160 pk en 380 Nm onder de kap. Bekijk de gelekte lijst hieronder (klikken voor groter formaat).

Laatst gepubliceerd

Reacties (5)

Plaats een reactie
Yvesw 14:28
afbeelding van Yvesw

Geen twijfel dat de Clio het snot voor de ogen van de Mégane zal rijden, maar de vraag is inderdaad hoever de Mégane afzit van die Clio. Zeker met de vierwielsturing...

Je brengt ons op ideeën ;-)

Audi22 19:08
afbeelding van Audi22

Ik hoop dat renault iets gedaan heeft aan de automatische versnellingsbak want de huidige bv in de clio RS is en dat is nog "vriendelijk" gezegt een serieus drama zeker in vergelijking met een dsg of ZF. Nu valt mij op bij de andere motoren dat ze tov de concurentie slappe prestatie's hebben ofwel is de megane zwaarlijvig ofwel een te lange overbrenging om het verbruik te drukken. Ingeval het model kan me wel bekoren;-)

Mathieu 12:43
afbeelding van Mathieu

Wie weet, als hij comfortabel genoeg is voor alle dag...
En voor de klein mannen achteraan ;-)

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws