Een gevalletje; "waarom is hier nog niemand opgekomen?" Een Britse investeringsclub geeft je de kans om een 'aandeel' te kopen van pakweg een Ferrari F40. Wordt die een paar jaar later met serieuze winst verkocht, dan deel je uiteraard in die winst.
Laat ons eerlijk zijn, super- en hypercars zijn tegenwoordig meer een investering dan circuitbeestjes. Waardoor het niet eens zo ver gezocht is om de 'belegging' in een portefeuille te steken die bestaat uit verschillende aandelen. Aandelen die jij en ik dan kunnen aanschaffen. De Supercar Investment Club uit het VK doet het en pretendeert meteen de eerste in zijn soort te zijn.
Hun modus operandi? Een soort van kickstarter ontmoet beleggingen... Neem nu het laatste aanbod, een Ferrari F40. Daarvoor stelt het bedrijf 2.500 aandelen van 500 pond (567 euro) ter beschikking. Vinden die aandelen een eigenaar - waardoor het bedrijf over even 1.4 miljoen euro beschikt -, dan gaat het over tot de aankoop van een F40. Die wagen zal dan drie jaar onder de vleugels van de Supercar Investment Club komen en dan - hopelijk - met winst worden verkocht.
+397 procent
Volgens het bedrijf een belegging met een hoog risico maar evenwel grote winsten in het verschiet. Zo weten de Britten te zeggen dat een Ferrari F50 de laatste vijf jaar 397% is gestegen in waarde. Waardoor het investeren in auto's een no-brainer moet zijn. Al zeker omdat je niet zelf die 1.4 miljoen euro moet ophoesten.
Toch is het niet zonder risico, uiteraard.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 13 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 16 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 19 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 19 uur geleden