Hij begon ooit zijn leven als een compacte SL onder de SLK-badge, groeide door tot SLC en lijkt nu op weg naar de eeuwige jachtvelden. Want bij Mercedes hebben ze zo veel gerief dat ze eigenlijk niet meer weten wat te doen met de SLC. En eigenlijk... is dat doodzonde.
Bij Mercedes zijn ze tot de vaststelling gekomen dat elke generatiewissel van nicheproducten moeilijker en moeilijker wordt. Neem nu de SL, die groeide doorheen de geschiedenis van het merk uit tot een luxueuze cabrio... en zit daardoor anno 2018 in exact dezelfde vijver als de S-Klasse Cabrio. Waardoor Mercedes heeft besloten om van de volgende SL terug een rijdersauto te maken.
Dan is er nog de SLC. Die is toe aan vernieuwing maar Mercedes weet zelf niet wat er mee te doen. Enerzijds is er de populairdere C-Klasse Cabrio, anderzijds doen de geruchten de ronde dat AMG werkt aan een kleinere GT die het moet gaan opnemen tegen de 718 Cayman van Porsche. Waardoor het moeilijk wordt om in die line-up nog bestaansreden te vinden voor de SLC.
Dat geven ze ook grif toe bij Mercedes. AMG honcho Tobias Moers wist namelijk te zeggen dat de toekomst van de SLC onder discussie is. Bij de lancering in 1996, toen nog met SLK-badge, was de SLK een frisse verschijning in cabrioland dankzij het ingenieuze stalen klapdaksysteem. Zonder het te voorspellen zorgde Mercedes daarmee voor de revival van de cabrio met dank aan concurrenten zoals Peugeot die met de 206 CC een gelijkaardig systeem lanceerden. De SLC heeft dus een plaats in de geschiedenis van het merk met de ster. Maar daardoor ook in het heden?
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 19 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 19 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden