Smart, het zustermerk van Mercedes, blijft kampen met serieuze verliezen. Tot op zo'n punt dat moederbedrijf Daimler vorig jaar al serieus nadacht over het opdoeken van het merk. Nieuwe info uit Daimlerland lijkt er op te wijzen dat de nieuwe CEO van het bedrijf weinig toekomst ziet in de constructeur.
Nieuwe bazen, nieuwe wetten. En nu Dieter Zetsche zijn Daimler-troon over heeft gedragen aan de Zweed Ola Källenius lijkt het er op dat die niet te lang wil wachten met het hervormen van het bedrijf. Volgens nieuws van insiders heeft de Zweed geen gevoelens voor smart en ziet hij er eerlijk gezegd ook het nut niet meer van in.
Geen onverwachtse houding van de kersverse CEO. Want kijkt hij naar de financiële status van zijn bedrijven, dan zal hij zien dat smart al jaren honderden miljoenen verlies lijdt. Het moest zelfs al over-en-out zijn voor smart. Maar door de samenwerking met Renault kregen we toch een tweede generatie die zijn genen deelt met de Twingo.
Smart leek een oplossing te hebben gevonden door van smart een puur ev-merk te maken maar de vrees bestaat dat met de normalisering van de elektrische auto niemand nog een elektrisch koekendoosje met een beperkte range wil kopen. Het zijden draadje van smart... is weer wat dunner.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 9 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 12 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 15 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 15 uur geleden