
De managers bij SSangyong krijgen een bittere pil te slikken. Het bedrijf zit in slechte papieren nadat ze een dikke lening niet kunnen terugbetalen.
De Koreanen vroegen onlangs een curatele aan die hen helpt om uit de schulden te komen. Ze stellen zelf ook een plan voor om er bovenop te komen. De grootste oorzaak van de malaise is een lening van 44,5 miljoen euro die het bedrijf niet kan terugbetalen. Die lening moest tegen 14 december worden terugbetaald maar door tegenvallende verkoopcijfers in de tweede helft van 2020 bleek dat niet te lukken. Dit jaar werden namelijk 20 procent minder Ssangyongs verkocht dan in 2019.
De pandemie die dit jaar doorheen de wereld waart is niet de enige reden waarom het slecht zou gaan bij Ssangyong. Ook hoofdaandeelhouder Mahindra weet niet goed in welke richting ze het crossover- en SUV-merk moet duwen.
Recente reacties
Lockdown: Help, mijn auto moet naar de keuring!
De keuring laten uitvoeren door uw garage, zij kunnen ermee tot daar rijden. Veel plekken doen dat...
Door Adriaan 6 uur geleden
Hyundai Staria is futuristisch busje voor elf (2021)
Zo'n futuristisch busje en dan een klassieke dikke diesel erin. Beetje tegenstrijdig, lijkt me.
Door JL 8 uur geleden
Lockdown: Help, mijn auto moet naar de keuring!
Goedemiddag, Net een keuringskaart ontvangen, keuring dient voor 06/05/21 aangeboden te worden,...
Door Terneu Freddy 12 uur geleden
Euro NCAP buist Dacia Sandero, Dacia nuanceert
Als Technisch Directeur van Euro NCAP moet ik hier toch wat rechtzetten... In onze sterren-rating...
Door Richard Schram 16 uur geleden