Lekker puh, Polestar: Ford bouwde al 150.000 Mustang Mach-E’s

Ford Mustang Mach-E 150000 2022

Ford viert feest, want even geleden liep de 150.000ste Mustang Mach-E van de band. Zo bijzonder is dat nieuwtje op zich niet, al komt het wel op een interessant moment. Een week eerder pochte Polestar namelijk al met een productiemijlpaal voor de Polestar 2, maar nu blijkt de elektrische Ford nog beter te verkopen.

Dat elektrische auto’s aan populariteit winnen, hoeven we je vast niet meer te vertellen. Polestar herinnerde ons daar vorige week echter graag nog eens aan, wanneer het verkondigde dat het de kaap van de 100.000 Polestar 2’s gerond had. Dat moet de marketingmachine bij Ford aan het denken gezet hebben, want ook zij gingen eens kijken naar de productiecijfers van hun Polestar 2-concurrent. En wat bleek: die elektrische Mustang Mach-E rolde anderhalf keer zo vaak van de band in een nog kortere tijd…

Meer markten, meer fabrieken

Ford bouwde deze week namelijk zijn 150.000ste Mustang Mach-E, waarmee de EV nog eens 50.000 klanten meer blijkt gevonden te hebben dan de Polestar 2. Dat is opmerkelijk want terwijl de Polestar gebouwd wordt sinds maart 2020, startte de productielijn van de Ford pas op in december 2020. De overwinning van de elektro-Mustang valt echter niet volledig toe te schrijven aan populariteit, maar ook aan beschikbaarheid. Zo werd het 150.000ste exemplaar gebouwd in de Mexicaanse fabriek in Cuautitlan, en dat is alweer de tweede productiesite voor de Mustang Mach-E. De Polestar 2 loopt daarentegen enkel van de band in Luqiao in China, en die fabriek lag zelfs geregeld even stil omwille van Covid-lockdowns. Bovendien is de Ford verkrijgbaar in aanzienlijk meer markten. Bij zijn lancering waren dat er al 22, en tegenwoordig kan de Mustang Mach-E wereldwijd in 37 landen besteld worden.

Ford Mustang Mach-E 150000 2022

Ford laat het echter niet bij die 150.000 exemplaren, want het zal zijn productie van elektrische auto’s in de komende jaren een flinke boost geven. Zo willen de Amerikanen tegen eind 2023 een capaciteit van 600.000 EV’s per jaar bereiken en tegen 2026 zelfs jaarlijks 2 miljoen exemplaren kunnen bouwen. Daartoe gaan ze bijvoorbeeld hun Britse fabriek in Halewood omvormen om er enkel nog elektrische aandrijflijnen te bouwen. Zo wil Ford tegen 2024 over een elektrisch gamma van negen modellen beschikken, en tegen 2030 enkel nog personenwagens op stroom aanbieden in Europa.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws