Een stijging van 13 procent ten opzichte van vorig jaar is daarom een goed begin. Dit jaar kende het autosalon een recordaantal bezoekers, al zullen de meesten pas in de komende weken hun offerte in een bestelling omzetten. Daarnaast melden we nog dat januari 2012 bijzonder slecht was, aangezien eind 2011 de ecopremies werden afgeschaft en veel mensen nog voor eind december een wagen kochten, een gegeven dat een weerslag had op de eerste maand van 2012.
Opvallend zijn de stijgers in de top10. Zo zien we dat BMW een stijging van bijna 60 procent kent, terwijl Hyundai zelfs bijna 80 procent meer verkoopt dan dezelfde periode vorig jaar. Iets verderop kent Fiat een stijging van 121 procent. Verliezers zijn er ook, met Audi (-3 procent), Ford (-21 procent), Volvo (-3 procent) en Nissan (-13 procent). Hieronder vind je de volledige lijst.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen