We wisten natuurlijk al langer dat de GLA met AMG-power er zat aan te komen. Op het autosalon van Los Angeles was hij nog een concept, in Detroit volgende week staat hij er als productiewagen.
Net zoals zijn klein (A 45 AMG) en stijlvol (CLA 45 AMG) broertje krijgt de GLA 45 AMG een viercilinder met 360 pk en 450 Nm. Die kracht wordt via Mercedes' 4Matic systeem op de vier wielen losgelaten. De GLA 45 AMG is tegenover zijn broers wel 0,2 seconden trager naar de honderd. Voor dat sprintje heeft hij 4,8 seconden nodig. Natuurlijk nog steeds niet slecht voor een instapper AMG-model. Het verbruik zou liggen op 7,5 liter per honderd kilometer. Net zoals bij de A en CLA komt er ook een Edition1 met overdreven spoilerspielerij.
Uiterlijk zien we de typische AMG-styling. Dikke uitlaten, stevige bumpers en een knap setje velgen. Wel nieuw - correct me if i'm wrong - is het AMG-logo in de grille vooraan. Een subtiel detail. Het lijkt trouwens dat de GLA beter in AMG-trim staat dan zijn broertjes. Er is iets dat klopt aan een kleine SUV met dikke bumpers.
Prijzen voor de GLA 45 AMG zijn nog niet bekend. Maar als je kijkt naar de CLA 45 en de A 45 die ruwweg 10.000 euro meer kosten dan hun 250 4MATIC versie, dan kom je op zo'n 47.000 euro voor de GLA 45 AMG.
Welke 45 AMG vinden jullie de knapste? De A, de CLA of de GLA?
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen