En die nieuwste generatie werd een stuk lichter. Ford beweert 700 pounds (zowat 350 kg) van de truck te hebben afgevijld. Dat gewicht zien we vooral verminderen aan het nieuwe ladderchassis. Omdat er wat minder gewicht versleurd moet worden, konden ook de motoren iets braver gehouden worden.
De 2.7 V6 EcoBoost is de instapper, daarboven staan twee 3.5 V6'en en helemaal bovenaan in het gamma zien we de 5.0 V8 staan. Ford gebruikt de EcoBoost benaming om aan te geven dat de wagen met grillekleppen is uitgerust, die kunnen worden afgesloten om de luchtweerstand te verbeteren en het verbruik te laten dalen.
Ford introduceert de airbag-in-de-gordel nu ook op de F150, daarnaast zien we LED-verlichting en camera's rondom. Verder zijn er ook de Trailer Brake Controller, het MyFord Touch systeem, Ford SYNC en een 8 inch groot productivity screen.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen