Autonieuws: Officieel

Officieel: Range Rover Evoque Facelift (2015)

Cliënteel van de kleinste Range krijgt voortaan te maken met een herwerkt model. Dat zie je visueel maar moet je vooral onder de kap merken. Want de Evoque maakt gebruik van de gloednieuwe Ingenium viercilinder.

De Evoque mag dan volgens sommigen gezien worden als 'geen échte Range Rover', het is wel de knaap die het merk een stuk populairder heeft gemaakt en de stylingsweg voor de komende jaren tekende. Ditmaal gaat het iets andersom, want de Evoque leent wat visuele kenmerken van de Range Rover Sport met deze facelift. Zo herken je hem aan de herwerkte luchtsleuven vooraan waarin de led-dagrijverlichting zit verwerkt. Daarnaast is het design van de koplampen anders met - optioneel - full LED adaptieve lichten en kreeg de grille een ander motiefje.

Achteraan zit dan weer een (lichtjes) herwerkte spoiler en lichten met een RR Sport-getint design. Nieuwe velgen moeten het plaatje afmaken volgens Land Rover. Binnenin kijk je voortaan op andere deurpanelen en naar een nieuwe infotainmentsysteem met 8-duims touchscreen.

Image
range-rover-evoque-facelift

Ingenium

De échte grote nieuwigheid zit echter onder de kap. Want net zoals de Jaguar XE krijgt ook de Evoque de nieuwe Ingenium-dieselmotor. Een blok dat volledig uit aluminium is gefabriceerd en zo'n 30 kilogram lichter en 15% zuiniger is dan zijn voorganger. Prestatiegewijs kan je kiezen uit twee vermogens; 150 pk of 180 pk. Die eerste tekent een normverbruik op van 4,2-liter en een CO2-uitstoot van 109 g/km. Kies je voor de meest potente versie dan verbruik je volgens Land Rover 4,8-liter en stoot je 125 g/km CO2 uit.

Image
range-rover-evoque-facelift

Benzinerijders hebben de keuze uit de Si4 viercilinder met turbo die 240 pk produceert. Het verbruik en de CO2-uitstoot vallen op respectievelijk 7,8-liter en 181 g/km.

Vanaf augustus zullen de eerste facelifts geleverd worden.

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen